/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NoAutoSignon
Fra : svendgiversen
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 02-07-07 18:57

Jeg har en normal Windows XP opsætning,
men pludselig husker den ikke min signon og password
selv om jeg gentagne gange har sat flueben i husk dem...

Tilsvarende må jeg nu logge på i kandu hver gang med user og password.
(på mit arbejde husker den begge dele, bare jeg begynder at indtaste user... ).

Jeg har stalleret en Mozilla Thunderbird spam protector, det er vel ikke en der sletter?
Det virkede før, også mens den var aktiv.

Og da min virus beskytter udløb, mens min datalog nevø var i udstationeret,
down loadede jeg selv en prøve installation af CA Security Center.
Det er vel heller ikke den, der blokerer mine bruger initialer??

Hvad har ændret sig??? og hvordan kommer jeg tilbage til normal opsætning????
På forhånd tak, Svend

Accepteret svar
Fra : kettedk

Modtaget 110 point
Dato : 02-07-07 19:24

Prøv at se, om CA Security Center automatisk sletter cookies.
Hvis den gør, skal du slå det fra, da dine login-oplysninger bliver gemt i cookies.

//Kettedk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-07-07 21:32

Tak Kette,
men jeg har lidt svært ved at ændre min CA indstilling...

Et tilfældigt anti virus program jeg hentede; gratis i et helt år...
(sletning af cookies er måske én af metoderne til at få brugerne til at købe en rigtig version?).

Måske skal jeg af-installere og vælge en anden virus beskyttelse; nogen forslag? Svend

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 03-07-07 18:01

Prøv at deaktivere/afslutte CA Security Center, logge på Kandu, lukke vinduet ned, og
derefter gå herind igen, og se om du automatisk bliver logget på.
Hvis du gør, er CA Security Center årsagen til problemet.

//Kettedk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-07-07 17:38

Jeg har ikke glemt dit svar Kette; er du iøvrigt Sønderjyde?

Men jeg afventer besøg af min nevø der er datalog,
(og nu er hjemme igen efter udstationering i Kina).

Men jeg tror ikke CA Security sletter cookies,
for det er ikke hver gang logon forsvinder...

Derimod har jeg mistanke om at min net adgang for hurtigt udløber,
kan der være ændret i en time setting??

Jeg har stofanet, som jeg ikke har pillet ved, Svend

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 08-07-07 17:41

Ja, jeg er mere eller mindre fra den sydlige del af Jylland.
Bor 5km fra Ribe Hvorfor da?

//Kettedk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-07-07 18:32

Fordi Kette jo er en sønderjysk "forkortelse" af Knud.
(ingen Øst-Danskere ville have fundet på denne kandu betegnelse)

Svend, der bor i Sønderborg men er tilflytter fra Himmerland...

PS: Ingen response på mulig for hurtigt net adgangs afbrydelse?
Og hvordan jeg evt. forlænger den??

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 08-07-07 18:36

Prøv dette:

1. Start -> Kør.. Skriv: cmd (og tryk ENTER)
2. Skriv: ipconfig /all (og tryk ENTER)
3. Kig på linjen 'Rettigheden udløber".

Hvis der står, at den først udløber i morgen eller måske endnu senere,
kan vi ihvertfald udelukke det som årsagen.

//Kettedk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-07-07 19:12

Godt Kette, Knud den yngre...

mine rettigheder ser ud til at udløbe nøjagtigt 2 timer efter logon...
(og det er tid nok for mig, længere er jeg normalt ikke om at svare og afslutte)

mojn Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-08-07 11:33

Jeg har nu erstattet CA Security Center, der udløb, med avast, også gratis down load,
og problemet er forsvundet, så Kette har sikkert ret...

Jeg lader det st lidt endnu, Svend

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-08-07 19:27

Tak for svaret kettedk.