/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Danske tegn
Fra : ipbirk
Vist : 444 gange
100 point
Dato : 02-07-07 16:15

Hej
Jeg har fået et problem med photo shop 7.0 på dansk. Jeg ved ikke hvad jeg har gjort, men jeg kan ikke skrive æ,ø,å og jeg kan ikke se hvor det kan ændres, er der nogen der kan klare dette problem.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-07-07 16:30

Hejsa
Jeg skal ikke ku' sige det med 100% sikkerhed, da min version er engelsk, men prøv at gennemse:
- http://www.globe.dk/photoshop7/
- http://www.piratgruppen.org/spip.php?article603 måske du her har fravalgt Dansk?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-07-07 16:34

Du bruger vel ikke en skrifttype der ikke indeholder æøå

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-07-07 16:40

bentjuul... ja det ku' være årsagen
Prøv at ændre til Arial skrifttype, og se hvordan programmet opføre sig. Photoshop skulle ikke ku' skifte sprog... se http://www.3dmaxer.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20502

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-07-07 16:42

NB: æøåÆØÅ fungere ellers fint i min UK version, så måske du skal søge andre steder på din PC.
Bentjuul kan sagtens have ret i sin antagelse, da der er flere skrifttyper, som ikke indeholder æøå.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 02-07-07 16:46

Det er skrifttypen comic sans ms og denne skrifttype har har æ,ø,å så det er ikke det, og det har ju også fungeret

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 02-07-07 17:20

Hej igen
Tha, jeg ved ikke hvad der er sket, men efter jeg har genstartet programmet, er der ingen problemer længere.
Men ellers tak for interessen

Annuller spørgsmålet
Fra : ipbirk

Dato : 02-07-07 17:20

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 02-07-07 17:23

Er problemet kun i PhotoShop, eller er den også gal i andre programmer. Det følges som regel ad. Prøv i givet fald at gå ind i Word og se, om sproget er hoppet til et, der ikke anvender æ,ø og å - og ret det så tilbage til dansk.
Du kan også prøve at genstarte computeren, det hjælper på mange mystiske ting.
Eller lave en systemgendannelse til et tidspunkt, hvor alfabetet virkede.