/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kan ikke få GPRS via R600 til at virke?
Fra : porsen
Vist : 327 gange
100 point
Dato : 26-01-03 13:45

Jeg kan ikke få gang i GPRS på min R600, har fulgt anvisning fra SonyEricsson. Det virker som om at PC ikke ser tlf. via COM port. Har sat com kabel i, men PC ser ikke R600 hvad er der galt? er kabel defekt. Display på R600 melder Com kabel er nu på.

Kommentar
Fra : permoller

Dato : 26-01-03 19:51

Hvilket teleselskab er det?? Fungere din wab gennem GPRS'en ?? Har du installeret driverne til mobilen på computeren ??

Kommentar
Fra : porsen

Dato : 26-01-03 21:09

Ja jeg har GPRS abb. hos Sonofon og betalt for det og de har sendt opsætning til mobilen.
Ja WAB via GPRS fungerer fra R600, og skript er på PC.
Det er forbindelsen mellem PC og R600 der ikke fungerer, som i mit første spørgsmål.
PC ser ikke R600 via Com porten

Accepteret svar
Fra : Ghettofamily

Modtaget 100 point
Dato : 27-01-03 01:22

Okay, så havde jeeg blot misforstået spørgsmålet. Hvis du kører win 98 skal du opdatere, men hvis det er en win 2000, ME eller XP burde det ikke give probs. Et sted der kan være fejl er hvis din software i R600 er en af de første, de kunn nemlig ikke connecte til PC'eren, på trods af, at de skulle være forberedt til det. Nu kan jeg ikke huske hvor langt man er kommet i software serien, men du kan selv se det ved at trykke -> * <- <- * <- * husk blot det skal tastes ind når du starter fra "grundskærmen" Dette kan være løsningen på dine problemer med at connecte til din computer, altså en softwareopdatering. Det kan du gøre ved dette firma http://www.teleservice.com/page.php?page=6873&menu=405
Det koster ikke noget, da det gøres under garantien..
Hvis dette ikke hjælper, må du skrive igen, så prøver vi noget andet......

Godkendelse af svar
Fra : porsen

Dato : 28-01-03 22:53

Tak for svaret Ghettofamily det var et kanon svar, jeg har fået ny software i R600 og nu kan jeg koble op via Com porten, men mangler at komme helt igennem til SONOFON???? er der nongen der har det med R600 via GPRS?

Kommentar
Fra : porsen

Dato : 28-01-03 22:55

Er denne ini fil den rigtige for at forbinde med SONOFON, den er blevet anbefalet af SONOFON?
;dial-up strings for GPRS AT
proc main
transmit "AT+CGDCONT=1,\"IPV4\",\"volume.d2gprs.de\",,0,0^M"
waitfor "<cr><lf>OK<cr><lf>" until 3
transmit "AT+CGQREQ=1,2,4,3,5,7^M"
waitfor "<cr><lf>OK<cr><lf>" until 3
transmit "ATDT*99*1,1#^M"
endproc