/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Forvrængning af farver
Fra : Frank322
Vist : 345 gange
50 point
Dato : 02-07-07 08:11

Hej alle,

Har et sjovt pin-ball spil "Roll'em up" til pc. På det sidste forvrænges farverne i spillet til ukendelighed midt i spillet. Du kan stadig godt se maskinen, flipperne, kuglen osv. men alt ligner nærmest noget der bliver set gennem et eller andet special-filter. Lidt ligesom at forskellige varmegrader har forskellig farve (kun ment som eksempel). Det er nok begyndt efter at jeg flyttede spillet til ekstern hard-disk. Har af-installeret på det eksterne drev og installeret på C:\ igen flere gange, men resultatet bliver det samme. Ærgeligt, for det er et rigtig sjovt spil. Hvorfor sker det?

Er der nogen der ved, hvor man ellers kan finde andre pin-ball spil? For det tilfælde, at vi ikke får Roll'em Up til at køre igen.

Mange tak på forhånd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-07-07 08:43

http://www.wintip.dk/xp/tools/kompat.htm
Højreklik på .exe filen og vælg Egenskaber - gå til fanen Kompatibilitet. Sæt flueben i "Kør dette program ..." og vælg hvilken Windows version programmet skal køre i kompatibilitetstilstand som.
Det kan tit hjælpe, at indstille til win98 og kun køre med mindre antal farver.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 02-07-07 10:15

Har prøvet - uden resultat...

Det kører udmærket i et stykke tid, og så midt i spillet ændres farverne?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-07-07 18:36

Og du har valgt at gemme indstillingerne 256 farver, til genvejen/exe-filen?
Du skrev du flyttede det, normalt skal man jo installere rigtigt, men det har du måske gjort nu.
Ellers kan man forestille sig, at spillet har lavet nogle indstillinger i registreringsdatabasen, som skal fjernes, feks. med det glimrende værktøj: RegCleaner
Altså afinstaller spillet(Se også derefter at hele mappen hvor spillet lå er væk, ellers fjern den), kør regcleaner, installer spillet.
En anden ting der kunne være galt, er at dit grafikkort bliver for varmt, det kan kontrolleres/midlertidig konstanteres ved at tage sidebeklædning af din kabinet, og spille spillet.
http://www.acid-play.com/download/roll-em-up-pinball/
VH Palle Hansen