/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Vægt dansksvenskgårdhund HVALP
Fra : mettecool
Vist : 5760 gange
20 point
Dato : 01-07-07 22:09

Hej

Jeg har købt en blandingshund hvor moderen er dansk svensk gårdhund og faderen er ukendt...

Jeg har ledt på nettet efter vægtskema for dansk svensk gårdhunde HVALPE så jeg har noget at samligne med. Bare som en lille rettesnor for hvor stor min hund måske bliver...

Så hvis nogen kan fortælle mig ca. vægten for en dansk svensk gårdhund hvalp på 4. 5. 6. 7. og 8 uger, ville jeg blive rigtig glad ( jeg ved godt at vægten sagtens kan svinge lidt men bare sådan ca.)

På forhånd VOV

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-07-07 22:16

Følger lige lidt med her, venter selv på at få min hvald, samme race..

Glæder mig rigtig meget

- Anden

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 01-07-07 22:19

http://soeren.eskildsens.com/

men med ukendt far....tja hvad kan det så blive ???

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 30 point
Dato : 01-07-07 22:45

når de er 8 uger vejer de i mellem 1,5 - 2 kilo
igen alt efter hvor store de er. kender du fødselsvægten kan du lægge 5 til 10 gram pr. dag i den første uge og efter følgende uge ca. 100 gram og så stiger det til ca. 500 gram på en uge,
de skal til slut veje et sted i mellem 3 - 5 kg. resten af deres liv. igen efter størrelse er de 35 cm høje eller derover skal de veje ca. 2 kilo mere.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 02-07-07 00:49

Tillykke med dit nye familiemedlem!

(vægtskema har du jo fået nu, af jakjoe)

Godkendelse af svar
Fra : mettecool

Dato : 02-07-07 16:27

Tak for svaret bevi54.

Det hjalp mig en hel del...

Nu glæder jeg mig bare til om 3-4 ugers tid hvor vi skal hente vidunderet hjem..

hilsen
MetteCool

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 02-07-07 19:56

selv tak.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Linefreja

Dato : 04-11-07 17:56

Hejsa
Jeg selv har en 5 måneder gammel dansksvenskgårdhund og hun vejer i dag 7 kg og er en meget slank tæve, som stadig vokser i højde og vægt, så jeg kan ikke forstå at slutvægten skal være omking de 3-5 kg. sluthøjden for en dansksvenskgårdhund er de ca. 35 cm. og slutvægten kan svinge fra 10-14 kg alt efter hvor høje de er....
Hilsen Line & Freja

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 04-11-07 20:51

Ja, det kan jo være at lige din er af den store type og så er vægten selvfølgelig tilsvarende højere, jeg talte ud fra hvad en Dværgpinscher vejer og det svinger fra 3 kg til 6 kg, i cm er det fra 24 cm til 32 cm, man kan da altid få dem højere op ved at de bliver overfodret. 14 kg lyder som vægten på en lille collie, sheltie de lander imellem 15-20 kg. 35-40 cm
Mvh Bevi54