/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvordan laver man bremserør
Fra : michael_30
Vist : 2495 gange
100 point
Dato : 01-07-07 22:08

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man laver bremserør selv.

Jeg ved at man skal bruge bremserør, men hvordan laver man resten, med gevindbolte ovs.?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-07-07 22:15

Omløberne køber man, eller bruger de gamle igen, hvis de er fine nok.

Kraven på bremserøret laves med et sæt man kan købe ved flere reservedels forhandlere, jeg købte mit bacho sæt ved Meca, pris ca 800kr +moms.

- Anden

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 01-07-07 22:25

Citat
Omløberne køber man, eller bruger de gamle igen, hvis de er fine nok.

Kraven på bremserøret laves med et sæt man kan købe ved flere reservedels forhandlere, jeg købte mit bacho sæt ved Meca, pris ca 800kr +moms.

- Anden

Har du ikke et link til hvor man kan købe det sæt..?

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 110 point
Dato : 01-07-07 22:32

Meca er nok den største reservedels forhandler i viborg og omegn, tidligere Midt Jysk Reservedels lager.

Her er det sæt jeg købte, virker fint til mit forbrug, så jeg vil da varmt anbefale det
http://catalog.meca.dk/ProductSheet.aspx?Article_ID=623761&CarReference_ID=-1&CategoryType_ID=2

- Anden

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-07-07 22:33

..og skal det være rigtig fint køber du en lille rørbukker ved samme lejlighed, sådan en lille "hånd-een"

Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 01-07-07 22:46

1000 Tak for svaret taunusanden.... Det var lige det jeg manglede....

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-07-07 22:49

Var så lidt

God fornøjelse med arbejdet

-> 3773.. Vi andre må bukke rør med fingrene

- Anden

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-07-07 22:58

Rigtig, men som jeg skrev - skal detvære rigtig fint

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-07-07 23:11

Kan kun være enig med dig 3773, men med det jeg roder med, skal det ikke være så fint

Jeg prøvede bare at være vittig

- Anden

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-07-07 23:20

...ligeså her. Men det er nu så fint når man har sådan en bette bukker. Flipper du helt ud, kan du anvende stive CU rør, men skal så huske at udgløde inden du kraver, igen sankker vi ultra deluxe (nu snakker vi at flippe helt ud).

En taunus har vel tromler på alle hjul - så skal der trykkes ekstra hårdt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-07-07 23:20

Er det en 12M du har LOOOL

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-07-07 23:29

Nej nej, en fin Ford Taunus L 2.0 V6 fra 1980, en af de moderne med skive bremse på forrest hjul

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=83598&ipc=263139

- Anden

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-07-07 23:44

LOOOL en af dem der går 15 km på en gallon!!!!!!

Nej spøg til side, er bagtøjet godt er det en helt fed øse. Og motorlyden er klart iorden. Overgås kun af den legendariske Granada, helst i 2,8L versionen. Hold da maule. Var engang ude i en gammel hund med automat gear. Den var sateme godt nok kvik, men du godeste, den skulle fodres.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-07-07 23:49

Jep, de drikker noget juice, men det er ikke min hverdags vogn. Kun til pænt brug og træf

Jeg er medlem www.taunus.dk

Motor og gear er det samme som i granada, både manuel og automatic

Desuden har jeg DK's største lager af dele til Taunus, har lige hentet en fragtbil fuld af dele 32m2

Men det er en fed hobby for mig

- Anden

P.S. Bagtøjet er super på min, samme ejer fra 1980 til 2004 hvor han døde, kun kørt 128.xxx km da jeg overtog den

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-07-07 00:41

Fedest...................