/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Oploaded fil jeg ikke kan fjerne!
Fra : Reichstein
Vist : 456 gange
50 point
Dato : 26-01-03 12:50

Jeg surfede en dag på nogle sexsider, men gik ud da der begyndte at komme en masse popup sider.
Mit problem er nu, at der ligger en fil (livevideo_nl), som jeg ikke kan få lov til at fjerne.
Den gør, at der jævnligt popper en sexside op på min skærm, - det er s.... irriterende.

Hjælp mig med at fjerne den!!!!

Jan

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 26-01-03 13:03

Hvad har du forsøgt for at fjerne den ?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-01-03 13:07

Hej Jan,

jeg vil foreslå dig at downloade Ad-Aware... -->
http://www.lavasoftusa.com/
du ka' her se hvor du ka' downloade den... -->
http://www.lavasoftusa.com/downloads.html
du ka' her på siden downloade det danske sprogmodul... -->
http://www.lavasoftusa.com/lang.html
du ka' et stykke nede på FAQ siden se hvordan du installere denne sprogpakke... -->
http://www.lavasoftusa.com/faq.htm

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 26-01-03 13:10

Jeg har aktiveret Uninstall filen, det fjernede den ikke.
Jeg har markeret den og prøvet med slet, hvorved der kom en meddelelse, der sagde noget i retning af "kan ikke fjernes, disken er fold eller filen er i brug".
Disken er ikke fuld og jeg kan ikke se, at programmet er i brug, men som sagt er det en fil, som selv popper op med jævne mellemrum.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-01-03 13:12

Hej igen,

lige en lille vejledning til at få dansk på den eftter du har downloadet det danske sprogmodul...

den måde hvorpå du installere sprogpakken er ved at pakke "Danish.ini og Danish.bmp" fra zipfilen ud i mappen "Lang"... så de bliver lagt i denne mappe... herefter åbner du Ad-Aware... klikker på knappen "Configuration"... vælger fanebladet "Options"... her er der et tekstfelt hvor der lige ovenover står "Language"... her klikker du så og der sku' gerne stå "danish" med et billede af det danske flag... den vælger du så og trykker på knappen "proceed"... og Ad-aware er nu blevet "dansk"...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 26-01-03 13:14

Hej Starup,
Jeg har installeret Ad-Aware, - den fjerner ikke filen, den ser den ikke engang - jeg tror det er fordi livevideo_nl er en exe-fil.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 60 point
Dato : 26-01-03 13:16

Ok prøv at genstarte i fejlsikret tilstand...

Så burde du kunne fjerne den ?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-01-03 14:01

Hej Jan,

oki doki... surt show...

men ellers ka' AD-Aware nu som regel også godt se *.exe filer...

men du ka' som zonker skrive, prøve i fejlsikret tilstand...

en anden mulighed er, hvis "livevideo_nl" er aktiv at slå den fra med dette program... "Process Explorer"... -->
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml
og så prøve at afinstallere den... jeg ved ikke om det vil funke, men det er da en mulighed... et andet og mere træls problem er hvis den også har begravet sig i registreringsdatabasen... for så er det nok ikke nok kun at slette filen...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 26-01-03 14:50

Ikke fordi jeg er særlig nørd på området, men jeg har bemærket, at i MSCONFIG finder man diverse programmer, som man kan inaktivere derfra.

Kan mon dette løse problemet?

Og til "nørderne": Vil I fortælle lidt om MSCONFIGs muligheder for at tilrette starten af Windows (XP)

/Knud

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-01-03 16:01

måske gå det under betenelsen virus
her er et onlin virue program,kør det
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
ta lidt tid at læse ind.

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 26-01-03 16:55

Tak for svaret zonker.