/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
hund med tog
Fra : hovsada
Vist : 845 gange
50 point
Dato : 01-07-07 21:13

jeg skal have en cocker spaniel med i tog for første gang- kan ikke finde oplysning på dsb om det !

skal den have billet (pris) og er der noget med gratis i taske ? eller hvordan ?

Kommentar
Fra : bfksorte

Dato : 01-07-07 21:21

Det er gratis at tage en hund med toget, hvis den er i taske og hvis du ikke har den i taske skal den rejse på børnebillet.

God tur

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 01-07-07 21:22
Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 01-07-07 21:36

ostemanden-

så vidt jeg kan læse kun når billetten købes i tog (ekstragebyr! )

...men hvorfor kan man ingensteder læse om det med taske + evt. størrelse af hund i taske ?

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 50 point
Dato : 01-07-07 23:59

http://www.dsb.dk/cs/Satellite?pagename=DSB/Page/Indholdsside_med_sidemenu_uden_introindhold&c=Page&cid=1002716362641

Citat
Du kan normalt kun tage 1 hund med på rejsen. Og du skal huske at købe en barnebillet til Standard til din hund. Ved rejse med flere hunde gælder særlige regler, som du kan få oplyst på stationen.

Helt små hunde og andre mindre kæledyr kan du tage gratis med, hvis de under hele rejsen transporteres i en håndtaske eller lignende. Tasken må ikke overstige 100 x 60 x 30 cm.

Større hunde skal befinde sig på gulvet under hele rejsen.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 02-07-07 00:16

Tak for svaret jakjoe.

det var lige det jeg havde brug for- pokkers jeg ikke selv kunne finde det ! TAK

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-07-07 00:25

Jeg siger tak.

mvh
jakjoe