/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Antenna 1.5.47
Fra : 234
Vist : 512 gange
40 point
Dato : 01-07-07 17:24

Antenna 1.5.47
Hej !
Jeg har et spørgsmål angående antenna programmet.
Jeg har indsat et billede + en button under billedet men ,når man trykker på knappen skal billedet komme frem men , det gør det ikke!

Er der nogle som kan hjælpe mig med mit problem ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-07 19:18

Nu ved jeg ikke hvilken (X-)HTML kode som Antenna 1.5.47 genererer, men kan du ikke lægge den relevante kode ind hér?

Så kigger vi på det

Du kan også lægge en URL herind, hvis du har up-loadet din side.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 234

Dato : 01-07-07 21:29

Hej !
Jeg er ikke den store html ekspert men , jeg har hentet programmet her:http://www.pcworld.dk/download/54/1120
Så kan du prøve at se hvilke kode den bruger !
Jeg har ikke skrevet nogle kode til knappen men , hvis du kan finde ud af hvilke kode jeg skal bruge må du gerne skrive den til mig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-07 22:11

Jeg havde skam kigget på siden fra pc world før jeg skrev min første kommentar

Næøeh... jeg 'gider' ikke hente og installere et program på min maskine for at 'se' ..eller prøve at 'gætte' hvilken kode du har tænkt dig at bruge, men som du siger ikke virker

Hvis du derimod enten lægger koden hér, så skal jeg nok kigge på det.

Hvis du beskriver hvilken 'funktion' du ønsker, så kan jeg prøve at beskrive nogen forskellige løsninger i (X-)HTML, CSS eller Javascript. Evt. kode nogen små eksempler til dig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 234

Dato : 01-07-07 22:19

Hej igen!
Hvis du kan lave en kode til en dropdown menu det vil dige , når man klikker på f.eks. flashmovie i dropdownmenuen så vil jeg gerne have at movieklippet bliver afspillet på samme side et eller andet sted og det samme med billeder , når man klikker på en knap hvor der står f.feks "vis billede" skal billedet komme frem på samme side et eller andet sted.

hvis du kan lave en kode til det hvil jeg være meget taknemelig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-07 22:56

Du tænker på 'noget' i denne retning?

http://www.cssboxing.com/temp/textmouseover.html

Du må gerne lure koden af. Der er ingen copyrigt på den

...eller er det nærmere noget i retning af et fotogalleri?

Dem er der en del af hér: http://www.cssplay.co.uk/menu/ (..se 'spalten' ude til venstre)

..f.eks. : http://www.cssplay.co.uk/menu/photo_album

Alt ovenstående er lavet uden Javascript i CSS (Cascading Style Sheets) og hele 'hemmligheden' ligger i egenskaben: visibility ..som 'bestemmer' om et element skal vises eller ej. Hvorhenne det skal vises bestemmes med egenskaben: position

Visibility: http://www.w3schools.com/css/pr_class_visibility.asp

Position: http://www.w3schools.com/css/pr_class_position.asp

Da du siger at du ikke rigtigt er den store ekpert i at kode ville jeg nu nok anbefale dig, at begynde med noget lidt mere simpelt end det du har tænkt dig. Læs lidt om at kode hjemmesider først:

http://www.hjemmesideskolen.dk/

Når du så føler dig bedre rustet til at gå videre, så kan du kode alle de 'smarte' ting du har tænkt sig. Indtil da, vil jeg mene du er bedst tjent med, at lave en simpel menu med helt almindelige link.

Det du specifikt ønsker: Et komplet menusystem med Flash klip og billeder ville jeg nu nok tage mig pænt betalt for at kode til 'nogen'

Det er bestemt ingen 'standard' ting

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 234

Dato : 02-07-07 06:26

Hej Molokyle !
Jeg vil sige tusind tak for hjælpen !
Fortsat god dag !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-07 21:49

Ok. ..men der der helt specifikke detaljer ..og ikke en 'bare' : Sådan skal det altså virke ..'ting' ?

Så giver jeg gerne en (kode-) hånd med
..hvis jeg får tid

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-07 21:51

'..der der' ...? Nej, ....jeg stammer ikke

Der burde have stået: '...er der'

..men sådan er det, når man trykker [SEND] ..uden at have læst korrektur

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 234

Dato : 03-07-07 06:21

Det er bare i orden !