/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ER Vista go´ nok?
Fra : yearhouse
Vist : 556 gange
100 point
Dato : 01-07-07 15:50

Jeg er såmænd godt tilfreds med min Vista Premium. Jeg savner bare lige en "sød" Kandu, der kan forklare mig, om jeg kan deaktivere alle disse forskellige spørgsmål og advarsler der fremkommer når jeg downloader?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-07-07 16:19

Vista forsøger jo at sikre dig...............og med alt det der findes af snavs i forskellige former, så tager det tid, at kontrollere inden der gives grønt lys.
Et backup system kan erstatte disse vagthunde, men så må du være belavet på at geninstallere seneste backup fil en gang i mellem.
Dog kan lagrede filer på et andet drev, sagtens gemme snavs.

Så umiddelbart må du leve med lidt kontrol.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 01-07-07 19:04

Nej.

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 100 point
Dato : 01-07-07 19:10

For at slippe for at godkende program-kørsel___
den der næsten lukker skærmen, før du kan fortsætte
gå til kontrolpanel/ brugerkonti/ SLÅ BRUGERKONTISTYRING FRA-
kræver genstart.
Noget af det mest irriterrende jeg har oplevet.
Og kunne ikke ikke slå det fra_ men.
ALT andet, er stortset det samme som på andre XPér
dog kan det ligge flere steder, eller det har fået
et mere PÆNT navn.
For ikke at få ANDRE meddelelser, kan du ? fjerne dem i
kontrolpanel / internetindstillinger/ egenskaber for internet/
brugerdefineret/ UNDER KATEGORIEN DIVERSE === OG SÅ er det op til dig,
men kunne tænke mig, at du skulle slå meddelelser fra ved ? VIS POPUP.

Er lidt rusten i det, da jeg ikke har kørt Vista i et PAR uger.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-07-07 19:11

HUSK___du kan altid NULSTILLE det igen.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-07-07 19:12

NÅ__går tilbage til XP

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-07-07 19:13

Ovennævnte ROR jeg, skal se´es__ under klassisk visning i kontrolpanelet

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 01-07-07 19:16

Det kunne være ret smart hvis du kunne skrive et enkelt indlæg i stedet for en 4 - 5 stykker.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-07-07 19:17

Så var jeg tilbage på XP
Det tog JO ikke lang tid ELLER

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-07-07 19:23

Citat
Det kunne være ret smart hvis du kunne skrive et enkelt indlæg i stedet for en 4 - 5 stykker.

Fordi, det sikkert er flere spørgsmål det drejer sig om.
Som JO intet har med hinaden at gøre.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-07-07 19:56

Hvis du slår advarslerne fra, vil Vista være mindre sikker end XP, så jeg syntes du burde lade dem være. Bare min tiøre.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-07-07 20:53

Citat
Hvis du slår advarslerne fra, vil Vista være mindre sikker end XP, så jeg syntes du burde lade dem være. Bare min tiøre.

ENIG_ men de er SGU da irriterrende at se på.
Og der skal altså lidt mere til at hacke en Vista, end ? en XP.

Vista i sig selv er krypteret, og intet kan ''genbruges''
FANDT___ lige Min 3 die fejl, jeg kan ikke bruge
krypteringen_Øv.

Eller har du vel et virus/ firewall.

Læste et sted __ stil_s / at Kaspersky er blevet opdateret til Vista.
Hvilket ikke er det værste.

For brugere, der ikke vil betale penge for et ordentligt // DITTO

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-07-07 21:05

Nu kan jeg ikke finde artiklen, men det er faktisk Kaspersky som har fundet ud af, at Vista er mindre sikker end XP, hvis LUA (advarslerne) bliver slået fra. Faktisk har de også fundet fem sårbarheder i LUA, og mener der findes flere.

Et andet problem med Vista`s sikkerherhed er, at antivirusfirmaerne ikke har samme adgang til Vista`s kerne. Den må de ikke få af Microsoft. Hackerne behøver bare ikke at rette sig efter Microsoft, og gør det selvfølgelig heller ikke.

Så Vista`s forbedrede sikkerhed, er faktisk blevet det`s "akilleshæl", idet den er en "funktion", som kan slåes fra. Sådan er det ikke på XP.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-07-07 21:20

Citat
Et andet problem med Vista`s sikkerherhed er, at antivirusfirmaerne ikke har samme adgang til Vista`s kerne.

OK__ men kan da sige, at jeg ikke har haft de problemer.
Men du har ret i_ at B_gates/ VISAT/ er ØM et VIS STED_

Skal bare IKKE komme det nærmere.

Men MENER at selv lille AVG, har fundet rigtig mange ?=(&/%/"#

Men som du siger, svært for Virus-programmøre,

Og ser man videre_ på ''diverse'' sider,
HæHæ-

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 01-07-07 21:26

Takker mange gange.
Tror jeg fandt halløjet i Kontrolpanel.

MOGGI: De 3 forskellige spørgsmål...er det de 4-5 stykker DU nævner?.
Du kender sikkert (eller måske) pointsystemet hér i Kandu?
Jeg har nu besluttet at Disken skal have point for præcis détte spørgsmål. Muligvis er det andre, der skal ha´ point for de andre?!

Ka´ du se pointen?

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 01-07-07 21:30

Tak for svaret disken.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-07-07 21:49

Bare helt OK.

Og alle disse sikkerheds ´fiduser,
tror jeg NÆPPE gælder for almindelige brugere.
Min vista kører perfekt,
og bliver næsten ikke brugt, der er for mange
såkaldte småfejl, der kan gøre MIG ''PIST''
Men nyd dit system, du OPDAGER mange og gode
funktioner, der gør det lidt nemmer / svært.

Giv det tid...
Men_______ PAS PÅ _________DERUDE