/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Fejl 0x800ccc19 i Outlook
Fra : kondivand
Vist : 4181 gange
100 point
Dato : 01-07-07 00:17

Jeg kan hverken modtage eller sende email længere. Outlook forsøger at etablere kontakt til serveren, men må give op efter et stykke tid. Jeg får flg. fejlmeddelelse:

Der opstod timeout under kommunikation med serveren. (Konto: ”f.eks. min konto”, POP3-server: ”navnet på den postserver jeg benytter”, fejlnr.:0x800ccc19).

Jeg har været inde via webnmail, og kan ikke se, at der skulle hænge nogle store filer og spære. På webmailen modtager jeg stadig email.

Mine sikkerhedsprogrammer er Norton, SpySweeper og Firewallen i Windows XP. Jeg har forsøgt, at slå både email-tjek fra i Norton og inaktivere firewallen. Men lige meget hjælper det.

Jeg har også søgt efter en filen POP3UIDL.DBX, som jeg har læst skulle være skadeligt og derfor anbefalet slettet. Jeg har ikkke fundet filen på min pc.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 50 point
Dato : 01-07-07 01:52

Ja jeg gætter nu på at det er Norton alligevel. Har du gjort præcist som der står her ? http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/8d071816eedd7cac88256c0e005a96e5/4d8a598190b8096e88256ab800199776?OpenDocument

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-07-07 09:29

Hvis du har gratis hotmail - så kan den ikke fremover hentes/sendes fra Outlook/Express.
Men denne kan holde øje med dine e-mailkonti.
http://www.eprompter.com/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-07 09:34

Fejl 0x800CCC19
Der opstod en timeout under kommunikation med serveren.
Løsning:
1. Luk alle programmer og forbindelser og søg efter filen POP3UIDL.DBX og slet den. Genstart derefter computeren.

det er den mest almindelige fejl når - har du husket at genstarte efter sletning af pop3uidl.dbx ??? (den plejer nu at være der )

hvis ikke - og forudsat du har tdc så : http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6427

ps - tdc havde flere steder udfald gennem dagen igår

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 01-07-07 13:41

Jeg har søgt efter pop3uidl.dbx på mit lokale c-drev.

Men når jeg udvider søgningen til "denne computer", så stopper søgningen efter et stykke tid med følgende meddelelse (selvom jeg ikke har åbnet for explorer):

"Explorer.EXE har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden"

Dvs. jeg har ikke mulighed for at finde ud af om pop3uidl.dbx rent faktisk ligger på min computer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-07 13:59

Citat
Dvs. jeg har ikke mulighed for at finde ud af om pop3uidl.dbx rent faktisk ligger på min computer
jooo - højreklik på genvejen - egenskaber - find placering

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 01-07-07 17:29

Jeg har ikke kunne finde filen, selvom jeg har søgt på "denne computer" - ved du, om det er bestemte steder den typisk vil ligge?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-07 17:33

C/programmer - hvis det er det du mener

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 01-07-07 23:17

Jeg har lige fået en besked fra SpySweeper, der gør opmærksom på samspilsproblemer mellem SpySweeper og Norton Antivirus. Jeg har derfor slået "beskyttelse mod internetorm" fra i Norton - det burde ikke give problemer, da min Windows Firewall er aktiveret.

Nu kører min email igen - det er dejligt.

Håber ikke ovenstående fører til problemer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-07 23:19

godt det kører da - men ærlig talt - har du overvejet at smide norton på porten ???

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-07-07 23:40

Tjek lige om der ikke er noget i Spysweeper du kan slå fra i stedet. Ikke så godt at slå ormebeskyttelse fra.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-07-07 23:45

Lige et tip. Hvis du bliver træt af Spysweepers konflikter, kan jeg anbefale at udskifte den med SuperAntiSpyware http://www.superantispyware.com/

De har iøvrigt et tilbud i øjeblikket, med livsvarige opdateringer for 10$

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 08-07-07 20:24

Tak for svaret stl_s.