/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
internet/Vista
Fra : svendmogensen
Vist : 411 gange
100 point
Dato : 30-06-07 22:54

Kan nogen fortælle mig, hvor, at jeg ofte får nedstående svar, efter at jeg har fået vista på en ny maskine

meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

Emne:   SV: Carl Martin
Sendt:   30-06-2007 22:51

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

'Sam. Amtoft' den 30-06-2007 22:51
553 sorry, that domain isn't allowed to be relayed thru this MTA (#5.7.1)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-07 08:28

Hvis du har sat frimærke på og afleveret det på posthuset - kunne det være fordi posten ikke går om søndagen.....

Uden oplysninger om mailprogram - netudbyder - postudbyder osv. er det umuligt at svare på....

Men noget tyder på dine mailadresser er sat forkert op....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-07-07 09:32

Sender du mange mails på een gang.

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 01-07-07 09:51

tak for vittighederne: Jeg bruger outlook 2003 og udbyderen er Arrownet. Nej jeg sender ikke mange mails, men ofte svar, da jeg har lidt foretninger. Det nævnte eksempel, var, åbenbart naivt. idet det viste en fejlmeddelelse.
, som jeg håbede på, at nogen kendte. Iøvrigt kan jeg sende det samme fra min laptop, der bruger XP.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 01-07-07 10:06

Det er ikke alle mail der KAN besvares....

Visse afsenderadresser er KUN beregnet til at sende FRA - så det kunne være en mulighed....

En anden mulighed er om ALLE dine egne mailadresser er sat rigtigt op....

De skal f.eks. ALLE have SMTP til din NETUDBYDER (arrownet) og ikke til din mailudbyder...

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 01-07-07 11:00

Ok. Men på min bærbar der kører XP, og har samme opsætning, kan jeg så godt sende.
Min e-mail konto er sat op til mail udbyderen, men til arrownet skal der stå smtp?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-07 11:10

Citat
Min e-mail konto er sat op til mail udbyderen, men til arrownet skal der stå smtp?

Jeg ved ikke om jeg forstår dig rigtig, men:

Email POP3 (indgående post)skal være den fra emailudbyderen

Email SMTP (udgående post) skal være den fra arrownet (uanset hvor du har emailadressen)

Dette naturligvis forudsat det ikke er webmail du bruger......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-07 11:12

Den hedder ganske rigtig smtp.arrownet.dk

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 01-07-07 12:41

tak, men hvis arrownet er til udgående post og min mail udbyder er til indgående post, så skal der to koder - det virker ihvertfald ikke, med 2 pop 3 adresser. Jeg tror at det måske er sikkerhed i vista?

Godkendelse af svar
Fra : svendmogensen

Dato : 01-07-07 20:52

Tak for svaret refi.