/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Hvilken fliseklæber?
Fra : dabj
Vist : 6747 gange
500 point
Dato : 30-06-07 17:05

Min udvendige betontrappe skal have pålagt fliser.
Når man ser på LIP's og MIRA's hjemmeside kan jeg nemt finde op til flere typer der er brugelige/velegnede, men hvilken er bedst??
Her hvor jeg bor er der 4 byggemarkeder og ingen af dem har kunnet give entydigt eller ens svar.
Inden jeg kontakter producenterne, vil jeg lige høre om nogen her har en ide.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 30-06-07 17:24

personligt kan jeg bedst lide ALFIX , der kan du bruge enten den blå eller sorte , de er begge velegnede til det
LIB er sikkert god nok , men meget mere træls at arbejde med

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-06-07 17:26

Det kan der ikke tages fejl af, - fliseklæberen skal være udendørs og frostsikker, så tror jeg ikke der er meget forskel på den ene og den anden.

Accepteret svar
Fra : kissan

Modtaget 250 point
Dato : 30-06-07 23:44

Hej

Den gamlekendte LIP - multiklæber er den jeg som murer altid kan anbefale, efter min mening den bedste der er lavet.

Mvh

Kissan

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-07-07 09:10

lip lyseblå pose

LIP Multi Fliseklæb

Fliseklæb med stor vedhæftning og
elasticitet (1,6 mm pr. m)

• MK-godkendt
• Inden- og udendørs brug
• Til gulve med opvarmning
• Til gipsplader
• På gamle fliser og vinyl
• Svømmebassiner

Farver:

Grå og hvid

Forbrug:
Ca. 2,5 kg pr. m2

Emballage:
5 og 25 kg papirsæk

Anvendelsesområde:

LIP Multi Fliseklæb benyttes til opsætning og nedlægning af fliser, klinker, marmor, skiffer, murstensskaller, glasuldplader, rockwoolplader, polyphorplader m.m.
Til marmor o.lign. anvendes LIP Multi Fliseklæb Hvid.

Underlag:

Betonelementer, klinke, beton, pudset væg, gasbeton, Yton, gipskartonplader, vandfaste finérplader, malede overflader, gulvvinyl, gamle fliser eller klinker, svømmebassiner samt kølerum. Støbte betonvægge og dæk (ældre end 2 mdr.). Letklinkerbetonelementer (max. fugtindhold 8-10%).

den bruger jeg altid

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 08-07-07 20:43

Tak for svaret kissan.