/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjederstålsøm
Fra : jesper.s
Vist : 526 gange
120 point
Dato : 29-06-07 08:26

Hej.

Jeg skal sætte nye fodpaneler op, og vil nu spørge om jeg kan bruge fjederstålsøm til at montere dem med? Det er murstensvægge. Holder de lige så godt som at skrue dem op, da det jo er meget nemmere?

God sommer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-07 08:52

Det burde der ikke være noget i vejen for......

Men jeg ville nu lime dem op...... (alt efter tykkelse og størrelse selvfølgelig)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-06-07 08:57

Kender håndværkere der spytter på sømmet, det ruster med tiden
og holder bedre. Især hvis muren er lidt for porøs.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-07 08:58

Glem det sidste - jeg tænkte på "fejelister"

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 120 point
Dato : 29-06-07 18:51

det bedste er at skrue dem op. du kan få specielle skruer til den slags. montaflex, hedder de. de er ganske tynde og kan endog fåes med hvid hoved. du skal bruge et tyndt murbor, ca. 3,5 mm og så skruer du direkte ind i murstenene. hvis du så vil, kan du jo spartle bagefter.

tømreren

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 05-07-07 08:22

Tak for svaret trimare46.

God sommer.