/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad sker der????
Fra : Satellit
Vist : 1117 gange
50 point
Dato : 28-06-07 19:40

En af mine kolleger blev i dag ringet op af sin ex-mand, som var helt rystet.
Han havde været inde på Strøget i København i eftermiddags med sin lille dreng på sin Christianiacykel. Han er vidne til at en mand cykler (ulovligt) på Strøget og kører ind i en dame. Damen brokker sig højlydt og siger "hovhov, kan du ikke lige se dig for!?" hvorefter manden (som kørte ulovligt) stiger af cyklen og vil slå hende....
Min kollegas ex-mand lægger sig imellem for at "redde" damen og får istedet en massiv skideballe af den vrede mand. Han parkerer herefter sin cykel, da han skal ind i en forretning. Da han kommer ud kort tid efter, er alle dækkene på hans cykel skåret op. På cyklen er sat en seddel, hvor der står "Ikke blande sig" , så han ved jo nok, hvem der har skåret dækkene op. Han var helt rystet over oplevelsen og ked af at hans lille dreng på 8 år skulle være vidne til sådan et kedeligt optrin.

Men hvad i al verden sker der dog inde i hovedet på folk??? Tænk at der er aggressive mennesker, som skælder andre mennesker ud, truer dem og skærer cykeldæk op, fordi de bliver gjort opmærksom på, at de rent faktisk gør noget ulovligt! Jeg er som Københavner ofte vidne til grimme optrin f.eks. i trafikken. Flere og flere kører ulovligt, dvs. alt for stærkt, over for rødt eller laver ulovlige manøvrer på kørebanen. Hvis der er nogen, der drister sig til at sige fra, får de fingeren (i bedste fald) eller bliver svinet til på det groveste. Det er SÅ langt ude, og jeg forstår ikke, hvor folks moral er blevet af...Det er som om folk blæser mere og mere på lov og orden og på hinanden.
Er det et grimt Københavner-fænomen, eller oplever I også lignende optrin rundt omkring i landet???

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-06-07 19:55

Jeg tror det er blevet et rigtigt "egoland". Mig selv først, og fuck de andre. Hvis nogen står i vejen eller brokker sig, kan de få fingeren eller en røvfuld. Og hvad med køkulturen ? Den er da vist også ved at forsvinde .

Jeg ved ikke hvad der sker. Måske har vi det alt for godt. Måske der skal en krig til, før vi igen lærer at respektere hinanden .

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 28-06-07 20:06

Jamen det er da nedslående, ikke? Jeg bliver så ked af det, når jeg hører om mennesker, som opfører sig så rædselsfuldt

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-06-07 20:07

Ja hvor er folks moral blevet af? Hvor er vores politi blevet af, de plejer at tage over, når folks moral ikke strækker til!
hvad var der galt med manden? Sykisk syg? Skidefuld? Af anden etnisk herkomst end dansk? Det sidste har selvfølgeligt ikke noget med rcediskrimination at gøre! Men vi ved jo nok at nogle gifter sig , fætter med kusine, generation efter generation- Det giver en del arvelilge sygdomme og det nære slægtsskab giver sikkert nogle sykiske og karaktermæssige skavanker.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 28-06-07 20:52

Manden var efter sigende "helt almindelig og dansk" , dvs. hverken psykisk syg eller fuld eller noget.
Jeg synes bare, at der bliver flere og flere aggressive typer i gadebilledet, og det er rigtig trist.
Se også bare på Ungdomshus-demonstranternes voldelige metoder samt deres tilhængeres/medløberes metoder. De bliver mere og m,ere voldelige. Det er en bekymrende udvikling...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-07 21:50

Jeg har set mange 'kedelige' ting på gaden i København gennem tiden

..men når det kommer til almindelig gensidig repekt, tolerance, ydmyghed og at dét at begå sig socialt blandt alm. mennesker, så har jeg oplevet grimmere tilfælde hér på kandu

..hvad moral, omgangstone og god opførsel anbelanger

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-07 21:52

(..forsøg på ) forståelse, overbærenhed og viljen til dialog, bør komme før fordømmelse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-06-07 22:21

Vi mangler konsekvens i opdragelsen / skolen / lov og ordensmagten.
Vi mærker ikke konsekvens af vores handlinger.
Og det er ved at være for sent nu.

Vi snakker bare åh så forstående..........................................og får en finger.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-06-07 22:55

Citat
Vi mangler konsekvens i opdragelsen / skolen / lov og ordensmagten.
Vi mærker ikke konsekvens af vores handlinger.
Og det er ved at være for sent nu.

Vi snakker bare åh så forstående..........................................og får en finger.

HØRT!

Moster

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-06-07 23:04

Jeg ved ikke, der i Jylland hvor jeg bor er det nu ikke slemt. Men det er jo typisk de dårlige tilfælde vi bedst husker

Men ja, det sker oftere og oftere, stjæler en parkeringsplads, overhaler og trækker ind så man må bremse, holder alt for kort afstand osv osv.. Der er sgu for mange røvhuller/egoister i trafikken.

- Anden

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-07 23:40

Uha ja...... Psykopater med total mangel på selvforståelse og samfundssind færdes desværre alle steder (også på kandu). Skrækkeligt.
Men husk på, folk med dysfunktionerende social adfærd ofte er meget indladende og virker vældigt hjælpsomme og sociale, men dette med en bagtanke. At styrke eget selvværd og opnå et eller andet. Derfor lader utroligt mange mennesker sig besnære af disse mennesker. Igen - se bare på kandu.

.........og du behøver ikke komme med slet skjulte ideer, Molo. Jeg er testet (det bliver man når man får job). Jeg lider desværre ikke af ovennævnte lidelse.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-07 23:41

Citat
Manden var efter sigende "helt almindelig og dansk" , dvs. hverken psykisk syg eller fuld eller noget.

LOOOOL

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-06-07 00:35

Det florerer meget i Århus.....

Så sent som her til aften, troede jeg, der var sket en påkørsel, for en taxi gjorde holdt bag en anden bil, hvor to mænd stod. Chaufføren steg ud af taxien og gik hen til de andre.

Begge biler holdt i en buslomme.

Men de skulle bare stå og glo på denne - åbenbart - smarte bil, så bussen måtte holde udenfor, midt i modkørende bane.

Ulovlig parkering er højeste mode her i byen! Og ingen skal fortælle dem, at de gør noget forkert!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-07 00:55

Kun een glæde er 'bedre' end arbejdsglæde for dig 3773 ...og det er selvglæde !

..men hvis det kan 'glæde' dig, så har jeg rent faktisk fået job

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-06-07 01:34

Hvorfor skulle jeg tro på det? Det ville ikke være første gang du stak en plade!

Men at du ved alt om selvpromovering og selvglæde - det tror jeg på!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-06-07 01:36

Hopper af her. Vil ikke ødelægge din tråd med uendelige skænderier med Molo, Sattellit. Kan du hygge dig!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-07 09:29

Hvad sker der med folks tillid og solidaritet?

Er det blevet 'normalen', at man mistror folk man ikke kender og kun stoler på sig selv og egen dømmekraft?

Har man ikke overskud til at udvise en smule glæde på andres vegne?

Er det en voksende egoisme og væren sig selv nok?

Jeg tror at det er derfor at Fogh's kongstanke om: Når først folk har råd til at hjælpe sig selv, har de 'overskud' til at hjælpe andre, ..er slået fejl?

Aldrig har vi været rigere og aldrig har vi 'gået i mindre sko', når det kommer til at vise barmhjertighed og række mennesker i nød hånden.

Man skærer ned på ulandshjælp, på kontanthjælp, på skoler, på psykiatrien, på tilskud til socialt arbejde, på asyl godkendelser og opholdstilladelser til flygtninge, på hjemmehjælp og på visitering af førtidspensionister.

De fattige bliver fattigere og mere og mere forarmet, medens bedsteborgere og overklasse investerer i samtalekøkkener, 4-hjulstrækkere, både, sommerhuse, udlandsrejser, aktier, wellness og plastkirurgi.

Jeg forstår godt at nogen 'tænder af' og reagerer i afmagt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 29-06-07 09:36

Uanset hvor trængt man er økonomisk berettiger det sgu da ikke nogen til at køre ulovligt ned ad Strøget, køre ind i folk, skælde dem ud og love dem tæsk, hvorefter man så skærer en fremmed mands cykeldæk op...
Jeg tror at den tiltagende mangel på moral "smitter", så folk synes at det er ok, bare fordi andre også opfører sig så idiotisk. Tænk på hvor mange flugtbilister, vi hører om nu, - det er jo nærmest blevet en epidemi! Det er SÅ lavt og SÅ umoralsk at løbe fra sit ansvar. Og der er flere og flere der gør det, - men jeg nægter at tro på, at det skulle have noget somhelst med vores regerings politik at gøre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-07 16:47

Satellit ->
Citat
Uanset hvor trængt man er økonomisk..

..fortæl dette til folk som lever i armod!

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-06-07 20:07

Vi mennesker skal have noget at kæmpe for - får vi det for nemt til hverdag, og alt det materielle bare kommer ind ad døren til os, bliver vi utilfredse.

For så keder vi os faktisk lidt - udevidst.

Men i denne "smarte" Verden, tør mange ikke stoppe op og se på, om de egentlig lever det liv, de gerne vil, eller om de de bare er fulgt med strømmen.

Accepteret svar
Fra : Alfhild

Modtaget 50 point
Dato : 17-07-07 17:54

Hej Satellit,

Sikke en historie og grimt for drengen at opleve. Jeg tror desværre ikke det er et fænomen der kun er begrænset til København - selvom trafikken efter min bedste overbevisning er noget mere hidsig i hovedstaden, så er der sikkert småskøre halvpsykopater som ham du lige skrev om alle steder i Danmark.

Til gengæld kan jeg så "fortælle" at i den by jeg flyttede til for nogle måneder siden, holder alle bilister pænt tilbage ved hver eneste fodgængerovergang - og naturligvis vader folk bare over, personligt har jeg liidt svært ved at vænne mig til bare at daffe ud foran bilerne, men jooe den er go´ nok: de standser, hver gang og vinker mig ud ofte med et smil der tydeligt siger: ja, ja smut du bare over - vi holder pænt tilbage

Så der er altså også stadig normale, venlige og hensynsfulde mennesker tilbage i Danmark - heldigvis

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 18-07-07 09:32

Hej Alfhil, ja - du har heldigvis helt ret
Når jeg hører grimme historier som den, jeg lagde ud med at fortælle, så skynder jeg mig også at påminde mig selv om, at LANGT de fleste mennesker er søde, rare, godhjertede, overbærende og venlige mennesker, som vil deres næstes bedste.
Tilværelsen er fuld af dejlige mennesker, så det er selvfølgelig dem, man skal fokusere på og ikke de paphoveder, som ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-07 13:53

Næeh... du er inde på noget rigtigt Satellit.

I virkeligheden er der ingen store 'hemmeligheder' her i livet !

Det handler bare om: At være søde, rare og hensynsfulde over for hinanden og hverandre.

Give plads, albuerum og være imødekommende,

..samt passe godt på sig selv, sine og ..ALLE de andre !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-07-07 14:26

Citat
I virkeligheden er der ingen store 'hemmeligheder' her i livet !

Ork jo, men grunden til at vi ikke kender dem, er jo netop fordi de er .... hemmeligheder .

Citat
..samt passe godt på sig selv, sine og ..ALLE de andre !

Hørt, men jeg syntes desværre, at vi er blevet markant dårligere til det sidste .

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-07-07 18:27

Citat
Hørt, men jeg syntes desværre, at vi er blevet markant dårligere til det sidste

JA!

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 18-07-07 21:58

Citat
Tilværelsen er fuld af dejlige mennesker, så det er selvfølgelig dem, man skal fokusere på og ikke de paphoveder, som ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt.

Helt enig

Jeg syntes, desværre, at det er de mennesker der gør et dårligt indtryk som jeg husker bedst, burde nok ændre den indstilling

Men ja, der er sgu masser af dejlige mennesker til i denne verden, heldigvis

- Anden

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 19-07-07 09:10

Men måske det kan være svært at huske på alle de GODE tiltag i hverdagen, når nyhederne er fulde af ulykker og katastrofer.....?
Folk vil åbenbart hellere læse om og høre om mennesker, der er blevet myrdet og mishandlet, banket, behandlet urimeligt og uretfærdigt, misbrugte børn, mishandlede dyr, røverier, snyd, bedrag, hærværk, urtoskab, skilsmisser, ulykker, osv.osv.osv.

Det er så sjældent at vi hører de gode historier i nyhederne. Historier om plejehjem, hvor beboerne får kvalitetstid, et glas rødvin til maden og et strøg over kinden.
Eller de landmænd, der elsker deres dyr så højt, at køerne og grisene skal have et godnat-kys hver aften
Eller historier om mennesker, som formår at rejse sig efter lang tids sygdom eller anden form for nedtur.

Vi bliver nærmest "opdraget" af medierne til at tænke i katastrofe-baner, så vi må lære os selv at få øje på alle hverdagens succes'er og gode historier

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 19-07-07 09:36

Ja...PLUMP! Så røg jeg i igen
Er lige blevet informeret om, at der er bombetrussel inde ved Fisketorvet og at hele centeret netop nu er ved at blive evakueret...
Det er jo også lidt svært ikke at fatte interesse for dén slags....

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 19-07-07 21:44

Hvad om vi kom med nogle gode indlæg

Jeg har ferie i næste uge, jubii!! Håber at få besøgt lidt familie og ordnet det forsømte derhjemme, herlig ting

Jeg får snart hund, glæder mig helt vildt

Vand forureningen i Viborg er ved at trække sig tilbage

Hvis jeg tænkte længe nok kunne jeg sikkert komme med mere, men kom nu ind i kampen med jer andre, der er helt sikkert masser af gode ting at fortælle

- Anden

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-07-07 23:17

Jeg fik hjælp til maling af mit loft i arbejdsværelset i dag.

Og der bliver flot i stue og arbejdsværelse - med ny maling, og nyafhøvlede gulve overalt.

Hanne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-07 09:51

Man kan se frem til nedsat forurening i byerne:

http://politiken.dk/tjek/bolig/energi/article345171.ece

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 20-07-07 09:53

200 irakiske tolke er evakueret til Danmark

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-07 10:15

Satellit ->
Glædelig nyhed ...hvis man undlader at tænke dybere over årsagen til, at den er blevet bragt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Alfhild

Dato : 20-07-07 10:32

Med denne udemærkede tråd i baghovedet er jeg de sidste dage begyndt at lægge endnu mere mærke til de posivtive ting i hverdagen

eksempel: igår aftes gik det i sin gru op for mig at jeg desperat manglede toiletpapir, temmelig tissetrængende spunser jeg ned i den lokale netto klokken 10 minutter i lukketid, finder toiletpapir, stæser op til kassen............for at ende bagerst i en laaang kø - og her kommer så dagens positive indslag ind: manden foran mig havde fyldt sin kundevogn godt og grundigt op, kikker på mig og siger: smut du bare foran og ikke nok med det, nææee nej den næste fik også lov til at springe ham over, vi fik alle 3 en lille sjov sludder om at han måske nok ville ende med at blive låst inde hvis han fortsatte din ridderlige optræden - jeg tror dog, nok han nåede til kassen inden de lukkede og slukkede.

Citat
Hvis jeg tænkte længe nok kunne jeg sikkert komme med mere, men kom nu ind i kampen med jer andre, der er helt sikkert masser af gode ting at fortælle

- Anden

*Alfhild med i kampen*

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 20-07-07 13:10

Rigtig god historie, Alfhild
Man bliver så glad, når fremmede mennesker viser sådan et overskud overfor én. Jeg plejer også selv at lade folk komme foran mig, hvis de kun skal have meget få varer.
Jeg tror på, at man skal gøre imod andre, hvad man ønsker at de skal gøre imod én selv. Meget enkel leveregel, men den virker

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 21-07-07 00:06

Citat
Jeg tror på, at man skal gøre imod andre, hvad man ønsker at de skal gøre imod én selv. Meget enkel leveregel, men den virker

Sund holdning jeg vil give dig medhold i

Vi fik fikset min kammerats bil idag, tilfredstillende udført arbejde, afsluttet med god aftensmad og en film, lille ting, men med til at gøre hverdagen bedre når tingene lykkes

Jeg vidste der var gode nyheder

- Anden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-07 01:11

taunusanden -> Hmm... hvis man slår sig selv i hovedet med en hammer?

..er det så iorden at slå andre i hovedet med en hammer?

Jf.
Citat
Jeg tror på, at man skal gøre imod andre, hvad man ønsker at de skal gøre imod én selv. Meget enkel leveregel, men den virker

</MOLOMODSAT>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-07-07 15:34

moloknægt - rasmus modsat

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 27-07-07 15:11

Tak for svaret Alfhild.