/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Selvklæbende vinyl
Fra : annette-sejr
Vist : 6789 gange
50 point
Dato : 28-06-07 13:43

Er der nogle der har prøvet det og hvordan ? Er det noget med opvaskemiddel og en skraber ? Eller hvad ? Hvordan blev resultatet ? På forhånd tak ! ! Mvh. Annette

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 13:48

Citat
Er det noget med opvaskemiddel og en skraber

Til hvad - vil du vaske op

Du må jo lige fortælle hvad det er du vil - lægge vinylfliser - baner - eller hvad.........

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 28-06-07 15:09

Ikke fliser, en rulle (ligesom tapet ) Skal sidde på en malet træplade. Mvh. Annette

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 15:30

Nååhhhh

Sådan noget tyndt plastic ?????

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 28-06-07 15:49

Ja netop, har set noget med en materet rude til et toilet hvor der blev benyttet metoden med opvaskemiddel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 15:55

Det får du ALDRIG til at binde ordentligt på en træplade - det skal sættes på en 100% glat flade så al luft kan trykkes ud (med en skraber)

Ellers er ideen med opvaskemidlet rigtig nok

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 15:57

Hvis det blot er på hylder o.lign. du vil have det behøver du ikke opvaskemiddel.....

De bobler der bliver efter lægningen prikker du hul i med en nål og trykker luften ud på den måde....

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 28-06-07 16:19

Træpladen re slebet og malet med højglans, er bare ikke helt tilfreds med resultatet. Annette

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 16:23

Ja - men det er sikkert ikke nok alligevel.....

Bortset fra det kan det da godt lade sig gøre at sætte det på, men du behøber ikke opvaskemiddel medmindre fladen er 100% glat så det kan presses ud igen....

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 50 point
Dato : 28-06-07 17:01

den selvklæbende med beskyttelsesfolie på klæbesiden sætter du op lissom du ville sætte et stykke tape op. Du skal altså ha en nogenlunde glat plade, fri for fedtstof. Klip til. lidt på overmål og træk beskyttelsespapiret fra i det ene hjørne og hav noget i retning af et sammenrullet håndklæde parat.
Sæt det frigjorte hjørne fast og tryk det til og træk så beskyttelsesfolien langsomt fra mens du skubber på oversiden med det sammenrullede håndklæde. Er du heldig, får du trykket jævnt til uden indespærrede luftblærer. Skær kanterne rene og VIOLA (eller er det voila?) har du dit emne beklædt med selvklæbende vinyl - det man i gamle dage brugte hyldepapir til.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-06-07 17:03

Og det med opvaskemiddel - det er til når det er blevet snavset. Jeg tror du blander det sammen med matteringsfolie og soldæmpningsfolie til vinduer, som begge sættes op med vand (med en dråbe sulfo) og gummiskraber

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 28-06-07 17:51

Har besluttet at lave to forsøg, et med opvaskemiddel og et uden ! Vender frygteligt tilbage ! Foreløbig tak for jeres hurtige respons. Annette

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-06-07 17:57

Hvis det er selvklæber, skal du holde vand langt væk under opsætning

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 28-06-07 18:34

Så er jeg tilbage ! ! Prøvede på et høvlet, lakeret brædt. Virkede bedst med isskraberen uden opvaskemiddel. Tak for indsatsen allesammen. mvh. Annette

Godkendelse af svar
Fra : annette-sejr

Dato : 28-06-07 18:35

Tak for svaret pbp_et.