/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Data til Hoda Civic
Fra : wlt
Vist : 495 gange
100 point
Dato : 26-01-03 07:44

Er der en der ligger inde med data på ventil- og tændings justering til en Honda Civic 1,3 1986 der lige kunne gengive dem her?? For den går da godt nok a H...... til.

Accepteret svar
Fra : buggyman

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-03 16:56

Indsugningsventiler:0,17-0,22mm og udstødning 0,22-0,27mm
Tændings tidspunkt : 12 grader FT. ved 750 o/min.
P.S. Prøv også med noget karburatorsprit...det er jo årstiden.

Godkendelse af svar
Fra : wlt

Dato : 28-01-03 21:56

mange tak det var lige det jeg skulle bruge, du skulle vel ikke tilfældigvis kende kamvinklen(platinafstand)

Kommentar
Fra : buggyman

Dato : 28-01-03 23:09

Joi...Lyt til et godt råd: Hvis din kamvinkel er ca.45 grader og dine ventiler IKKE er for stramme ..så skal din motor kan køre uden problemer....Men jeg vil gerne ha at du skriver hvad den gør??? dårlig tomgang eller går i stå når du slipper speederen..

Kommentar
Fra : wlt

Dato : 29-01-03 18:15

Nu er det ikke min egen bil, men et familimedlems som jeg har lovet at udskifte tændingssystemet på. Det er vist mange år siden sidst. Men da jeg er lastbilsmekaniker havde jeg ikke lige adgang til dataerne. Mange tak for oplysningerne.

Kommentar
Fra : buggyman

Dato : 29-01-03 23:17

Hej wit...Jeg tror sku den er med elektronisk tænding...ingen platiner..

Kommentar
Fra : wlt

Dato : 30-01-03 19:54

Ja det har du nok ret i, jeg har ihvert fald ikke kunne finde priser på platiner eller kondensator. Det er der jo nok en god grund til så, men mange tak for hjælpen. Det er nu nemmere med en god gammel dieselpumpe *GG*