/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Besked fra postmaster
Fra : Kirstineka
Vist : 792 gange
50 point
Dato : 28-06-07 08:02

Go'morgen.
Jeg har sendt en mail i går, og til morgen har jeg modtaget denne besked.
Som jeg læser det behøver jeg ikke at foretage mig noget - beskeden skal nok nå frem.
Er dette korrekt forstået? og hvad kan årsagen til forsinkelsen være?
(Den fremsendte mail havde vedhæftet en pdf-fil)
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.
YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.
Delivery to the following recipients has been delayed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 08:12

Den har jeg godt nok aldrig set før.....

Enten er mailen kommet frem eller også er den ikke...

Notificering om firsinkelse - aldrig hørt om det....

Hvilken snabel-a adresse var mailen til ??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 08:14

firsinkelse = forsinkelse

Om en pdf var vedhæftet eller ej er ligegyldigt....

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-06-07 08:33

Fejlmeddelelsen kom fra postmaster@hostedexchange.dk (som er korrekt) og mailen er til en adresse jeg har brugt jævnligt (ønsker ikke at skrive den her). Jeg kommer til at tænke på om mailadressen kan være udgået/ændret p.gr.a. kommunesammenlægningerne. Det er nemlig en "kommune-adresse". Men så havde jeg vel fået en meddelelse om at mailen ikke kunne leveres.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 08:44

Nu sker der intet ved at skrive hvad der står EFTER snabel-a, men lad det ligge....

Da du selv nævner muligheden af at de pga. sammenlægningen skulle have skiftet postserver, er det da en mulighed.....

Men normalt vil man da bare omdirigere det til den anden serveradresse....

Sååååå

Men det er da muligt at de selv har lavet en sådan notification.....(som måske var det nemmeste)

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 28-06-07 08:54

Højst sandsynligt har modtageren ikke plads på til at lægge den ned på sin server, men den plejer at sende besked om at kassen er for fuld eller mailen fylder for meget.
Send det som e G-mail eller andet.

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-06-07 08:54

Adressen er xxxxx@hvalsoe.dk.
Jeg kunne forestille mig at man i et stykke tid bare ville videresende den til en evt. ny mailadresse og samtidig give besked retur om at der er kommet ny adresse.
Jeg ser lige om der kommer andre bud på mit spørgsmål ....

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-06-07 08:56

Det hjælper vel ikke at sende den via G-mail, hvis det er modtagerens postkasse der er fyldt op?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-06-07 08:57

Ring til kommunen og spørg om mail går frem på
angiven adresse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 09:00

Normalt vil disse nedlagte adresser i en periode blive omdirigeret automatisk til medarbejderens nye adresse...

At det skulle give forsinkelse forstår jeg ikke, men det kan jo være alle adresser ikke er på plads endnu og man bruger en eller anden form for "opsamling" af ikke afleverede mails....

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 50 point
Dato : 28-06-07 09:30
Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 09:34

Ja - årsagen kan vi jo så kun gisne om......

Men det nu nok noget med sammenlægningen....

Godkendelse af svar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-06-07 10:01

Tak for svaret stl_s.
Så fik jeg en forklaring på hvad beskeden betød (selvom jeg er dårlig til engelsk) - og samtidig en moralsk "pegefinger" om at mail ikke er det vigtigste i verden
Jeg har fundet løsningen - nemlig at "hvalsoe" i mailadressen er ændret til "lejre" - altså har det noget med kommunesammenlægningen at gøre.
Jeg ved ikke om jeg også kan give refi point - hvis ikke, så tak for deltagelsen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-06-07 10:24

Hvis du vil give Refi lidt point, skal du oprette et nyt spørgsmål, specielt til formålet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 10:27

Spar du bare dine point......

Du lærte nok mest af stl_s´s svar

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-06-07 11:08

Det er da nok lige tåbeligt nok at oprette et nyt spørgsmål bare for at give point. Så refi du må "nøjes" med TAK - TAK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 11:15

Selv tak......

Bare du blev klogere

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-06-07 16:43

Vi mangler vist en funktion, hvor flere kan modtage point i spørgsmålet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 16:49

Hvis det dog blot var det eneste der manglede på Kandu