/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Klistermærker af Bilen? HJÆLP!
Fra : Douink
Vist : 2281 gange
200 point
Dato : 28-06-07 01:20

Hej...

Jeg er den heldige køber af en ny WV Transporter. Men bilen har 200-300 bogstaver og tal, der er [U]umuligt[/U] at pille af. De sidder så godt fast i limet at båndet hele tiden springer når jeg endelig får en lille hjørne op.
[U]Metoder jeg allerede kender!![/U]
Nu vil du sikkert med det samme skrive Hårtører, Men den kender jeg godt. Når jeg bruger hårtøren bliver klistermærken/båndet bare mere blødt og springer meget nemmer. jeg har prøvet at varme dem på alle tænkelige måder med den hårtører, men det er mere umuligt at arbejde med så snart det de tynde bånd bliver varme.

Kan du pleas hjælpe mig med en løsning, Jeg bliver tosset af sådan noget nussearbejde der ikke vil makke ret

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-06-07 01:40

Du varmer måske for hårdt med hårtørreren.

Men der er ingen magisk "meget let" metode til at fjerne sådan noget.

Det mest effektive er altså at varme dem og trække det af...oh jo, det er et F...... pillearbejde
...og bagefter fjerne rande og evt. klisterrester med rensebenzin.

mvh dova

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 28-06-07 06:10

du skal have fat i en foliefjerner som denne
http://www.nwd.dk/shopv3/catalog/index.php?cPath=21_73

Kommentar
Fra : lottepigen30

Dato : 28-06-07 07:50

Nu ved jeg ikke om klistermærkerne sidder på glas eller på selve bilen, men hvis de sidder på glasset, så kan du med fordel bruge sådan en glaskeramisk skraber med barberblad i...det er sådan én man bruger til at rengøre glaskeramiske kogeplader med!

Håber det vil hjælpe dig, hilsen Lottepigen30

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 28-06-07 08:35

Du må kende en autolakerer i dit område. Jeg er helt sikker på, at du hos ham kan
købe en afrensningsvæske, så du kan få disse mærkater af. Jeg har selv en gang prøvet
med en hårtørrer, men syntes også det var alt for omstændeligt. Istedet brugte jeg en
varmepistol, men, men....med forsigtighed. Forsøg dig frem og lige pludselig rammer du
den rette temperatur og folien kan trækkes af et et stykke. Bagefter skal du helt sikkert
have bilens lak afrenset og givet voks.
God arbejdslyst.
Ibea

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 28-06-07 11:02

Citat
aftagning af klistermærker hvis den ikke skal lakeres

hvis du vil have klistermærkerne af din bil så brug madolie, det fjerner ikke maling eller plastic.

1) Tag klistermærkkerne af
2) smør din bil godt ind i madolie (spar ikke på det)
3) Lad din bil ligge natten over
4) tag et stykke køkkenrulle og tør det af
5) vask resterne af det fedtede olie væk

hvis det hele ikke kommer væk så gentag processen

.....faldt lige over denne, men har aldrig sælv prøvet denne metode

Ziggy99

Accepteret svar
Fra : missjosephine

Modtaget 200 point
Dato : 28-06-07 11:12

petrolium....det skader ikke.har selv fået lim fra mærker af med petrolium. limen er noget l... og rigtig svær at fjerne. petrolium er godt til alt der sidder klistermærker på.man kan bare bruge den petrolium man bruger til grill eller lamper (lampeolie). billigt og nemt.
mvh...miss.j

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 28-06-07 14:17

hej... kommer lige tilbage i aftne og læser alt igennem.. 1000 tak for de mange gode råd.

Med Venlig Hilsen

Douink

Kommentar
Fra : yllom

Dato : 28-06-07 22:57

Mange gode råd, selv bruger jeg lampeolie til genstridig klister fra klistermærker. Du kan måske bruge en engangs injektions sprøjte med nål, begge dele kan købes til rimelig billigt på apoteket, og så sprøjte væske ind under mærkerne, prik/sprøjt gerne flere hullermed nålen i samme mærke, og så lade det stå et døgns tid, det burde kunne løsne klistermærkerne.

God kamp, og held og lykke med projektet.

M.v.h.
Yllom

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 29-06-07 00:55

Tak for de mange gode råd. Jeg vil prøve mig fram og så skrive her hvilken der var bedst på mine mærker. der har været mange gode lige fra lampeolie til sprit og madolie. den med madolien kendte jeg godt. men problemet er IKKE klisteret endnu. Den tager vi sener.
Mærkerne sidder på lakken så tør ikke det med den skarpe kniv blad fra komfuret. men tak for det gode råd også.
Mærkerne er bare så tynde i plastiket så de springer desvære før klisteret giver op.
Jeg vil prøve og se hvad der dur

MVH // Douink

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-06-07 10:11

hej, nej ikke sprit...det bruger du først til allersidst, når du har fået dem af...så afrenser du med sprit, for at fjerne fedtstoffet fra lampeolien....lampeolie er også et petroliumsprodukt.....meget effektivt, med garanti det bedste.....
mvh...miss.j

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 02-07-07 03:18

madolierådet er efter min mening nr 1. Du løsner overkanten af mærket med en negl eller plastspartel/isfjerner, og så drypper du madolie i rillen og lader det trækkeet par timer. Løsner lidt mere og smører igen. Du finder efterhånden ud af, hvor meget du kan trække, uden at mærket springer. Du kan også bare blive ved med med mellemrum, at pensle den løsnede kant med olie, så vil mærket glide af til sidst.

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 02-07-07 13:51

jeg giver lige point for løsningen når jeg får dem alle afprøvet. 1000 tak for alle gode forslag.
Bilen er på værksted lige nu. så må lige prøve det af om nogle dage.. 1000 tak

Godkendelse af svar
Fra : Douink

Dato : 06-07-07 03:55

Tak for svaret missjosephine.
Jeg knækkede en plastik rude vi havde på arbejdet så det blet en syl/istap formet stykke plastik... så brugte jeg den lige fabrikskant øverst i Y. Det var effektivt og plastik er svært at lave ridser i lak med. Jeg varmede så lidt længer på limet med en god afstant. til sidst brugte jeg afrenser fre KMI tror jeg navnet er.. det var perfekt til gammel klister. og det kun 5 min efter man sprayer det på.
Tak for alle gode svar!

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 06-07-07 10:45

tak....miss.j