/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sædevarme i Sportsvan
Fra : peterpyt
Vist : 591 gange
100 point
Dato : 27-06-07 23:03

Jeg har en Sportsvan fra 2005, den nye model som også går under navnet Corolla Verso (på hvide plader) Min version er den skrabede uden ekstra udstyr. Jeg har bemærket at der til sæderne er trukket en del ledninger, sæderne indeholder airbags og en føler for manglende sikkerhedssele. Dog synes jeg at der er en del flere ledninger end jeg umiddelbart vil tro er nødvendige. En kammerat har fortalt mig at nogle biler som kører på gule plader, bliver solgt uden sædevarme for at spare afgift. I enkelte tilfælde vil det være nok at købe en kontakt og sætte den i stikket bag blinddækslet i instrumenteringen, således mener han at varmelegemet sidder i sædet klart til brug.. Sidder der nogen derude som ved om dette er korrekt, jeg hører desuden gerne nærmere fra nogen som har et mere specifikt kendskab til Corolla Sportsvan og måske kender til konkrete eksempler på sædevarme som er blevet tryllet frem for billige penge..
På forhånd tak...
Peter..

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 28-06-07 08:49

Jeg tror næsten helt sikkert, at hvis du henvender dig hos din nærmeste "Toyota" forhandler,
medbringende type og chassisnummer, kan få oplyst, om varmelegemer sidder i din vogns
sæder. Desuden kan han også oplyse dig om ledningsfarver m v til eventuel manglende
kontakt i instrumentbord

Annuller spørgsmålet
Fra : peterpyt

Dato : 30-06-07 17:25

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Der er tilsyneladende ikke den store kendskab omkring dette emne..
mvh
Peter ...