/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
ladies
Fra : ans
Vist : 1179 gange
10 point
Dato : 27-06-07 20:57

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 27-06-07 21:07

tak ans,og det har ikke noget med at ville diskutere at gøre,jeg syntes bare at det var groft at man blandede foreningen ind i et tip jeg gav i en god mening,og endnu mere groft at man dragede foreningens ærlighed i tvivl,det er synd for de mennesker der ulønnet gør en indsats for andre mennesker både her og i malawi-.

At nogle folk syntes at de ikke kunne bruge mit tip til fairrates er ok-jeg har selv haft glæde af det ,og ja til en lidt for høj rente men det var min mulighed for at komme ud af rki-da man jo ikke har andre muligheder hvis man enten selv er skyld i man kom i rki eller uden skyld i det fek's i forbindelse med samlivsophør.
Det eneste jeg beder om er at man ikke blander tingene sammen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-07 21:14

Citat
jeg har selv haft glæde af det ,og ja til en lidt for høj rente men det var min mulighed for at komme ud af rki-da man jo ikke har andre muligheder

Du kunne da ligeså godt have betalt de penge du betalte til fairrate, til den/de kreditorer der havde puttet dig i RKI....

Så havde du sparet renterne til fairrate....

Hvad er logikken....

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 27-06-07 21:35

jeg havde ikke de penge, og jeg betalte ikke nogle penge til fairrate ,jeg lånte penge betalte mig ud af rki og ja betalte renter, kunne så få et lån med ordentlige renter,så jeg kunne få ordnet noget i huset,og ja det er måske en dum måde at gøre det på men det var min mulighed og måske andre kunne bruge tippet,hvis de stod i samme situation, for selvfølgelig havde jeg betalt rki hvis jeg havde haft pengene,og ja det er en nødløsning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-07 21:50

Der er ingen ide i at betale sin gæld med ny gæld blot for igen at stifte gæld....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-06-07 21:52

Det kan man kalde pyramidespil

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-07 21:57

Og så for 1000.- kr.....

Det ville jeg ikke engang være bekendt at spørge min bank om...

Så hellere samle flasker et par uger....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-06-07 22:02

Flasker ja, kender drenge der samler flasker ved
festivaler, de tjener let 500 Kr på en tur rundt området.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-06-07 22:12

ladies

Det er din morale, jeg ikke forstår.

Du hjælper de fattige i Malawi. En af dem er din søn, svigerdatter og børnebørn. Det er meget synd for dem, at de lever i et fattigt land. Du samler penge ind fra godtroende mennesker. Det er der ikke noget ondt i.

Nu vender jeg lige tilbage til Danmark.

Du kunne jo have betalt afdrag til den, som du skyldte penge. Det ville have været billigere end at optage et lån i" Fairrate" Jeg har forstået at det er private, der låner penge ud.

Nu er du selv en af dem, der udnytter personer, som skylder penge. Og du kan forlange 25% i rente!!!!!! ågerrente.

Synes du selv det er en måde at udnytte folk i nød på for at hjælpe andre i nød !!!!!

For mig at se, så er du dobbeltmoralsk.

Men du vil vel gøre alt for din søn, som selv har valgt det liv, som han nu lever.

Men at udnytte personer i gæld du må da være den første til at indse, hvor svært de personer har det. Men det tænker du ikke på. Nu tænker du kun på ågerrenterne.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-06-07 22:19

Ja de hellige er tit de værste.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-06-07 00:47

Citat
så undskyld hvis det er forkert,men jeg måtte altså svare blev både vred og såret over man blander noget helt andet ind i et velnment tip

- ladies, ovenstående fra et af dine 'tip' - MEN et 'velment' tip kan det sqda aldrig nogensinde være, hvis man råder / tipper et andet menneske til at stifte gæld....for at betale gæld...og derefter stifte ny gæld?

Det drejede sig, for dig, om sølle 1100 kr. - helt ærligt, for pokker da.....

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 28-06-07 06:52

jeg forlangte ikke 25% i rente,
2 der er ingen der forsørge min søn det gør han selv ved en forretning han har med dagligvare og ans bland venligst foreningen uden for den har sgu ingenting at gøre med det her,
jeg tog det mindste jeg kunne i rente,og lånte ud en gang jeg udnytter ikke folk i gæld ,jeg betragter folk herinde som voksne som selv kan tage en beslutning,
hvorfor jeg lånte penge derinde og om det var smart eller ej kommer ikke sagen ved ,
,jeg er førtidspensionist med et skånejob jeg lånte 1000 ud 1gang ,og folk kan vel selv bestemme om de vil låne jeg gav et tip folk er voksne og kan vel selv beslutte om de vil ,og nej jer tænker kke på
,og stadigvæk syntes jeg du skal blande foreningen udenom .og det er ikke godtroende mennesker der hjælper det folk i nød det er frækt af dig at sige det nedværdigende om de mennesker der modsat dig har lyst til at hjælpe-jeg /eller andre i foreningen får heller ikke en krone for det arbejde vi gør for foreningen det tværtimod betaler jeg og andre frivillige selv transport af indsamlet ting-tlf-og andre omkostninger direkte ud af egen lomme derfor tingene går ubeskåret til hjælpen foreningen er godkendt af skat og udenrigsministeriet-aflægger revideret regnskab hver år-derfor kan alt støtte gå 100% ubeskåret til støtten og der skal aflægges regnskab for hver en krone der bruges,ligesom røde kors og andre so vi samarbejder med, men igen foreningen har intet med det at gøre -
og så vil jeg lige tilføje at jeg ikke er hellig-heller ikke foreningen som er upartisk -uafhængig.

kan i slet ikke være seriøse i jeres kritk har gennemgået jeres svar herinde og de er overvejende kritiske,je gav et tip i nogens øjene gode andres dårlige jeg kan godt tage at i siger at det er et dårligt tip men hvorfor blande foreningen ind i det den har intet at gøre med det,men kan være det er nødvendigt at få et nicknavn mere herinde som jeg bruger privat for at få en seriøs politik .REFI OG ANS i har før givet mig et godt råd i forbindelse med andre ting sidst igår for refis vekommende ,hvor jeg pga det var et godt råd tildelte jer poientet.men der var i også seriøse og blandede IKKE ting ind i det som nu da jeg gav et tip KAN VI ikke blive enige om at det er tippet i bedømmer og så blander foreningen udenom

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 28-06-07 07:07

og ja det bedste er at betale sin gæld så slipper man for dette,men det var mit valg at låne der,og det er andres valg om de vil eller ej,og nej jeg skal ikke låne der mere og jeg skal heller ikke låne ud derinde mere,undskylder lige de tastefejl der var i indlægget forovenvar lidt for hurtig med at skrive-men ok så har i noget andet i kan falde over
jeg udnytter altså ikke folk i næd ved at give et tip-jeg eller andre forsørger heller ikke min søn DET GØR HAN selv-han har selv valgt det-og det e rikke synd for ham-det er hans valg ligesom det er tusinder af andres valg at lave frivilligt arbejde.hå¨ber at vi kansætte punktum for at blande foreningen ind i dette,og holde os til fairrates, igen betragter jeg folk herinde(eller de fleste)som voksne seriøse mennesker der er i stand til at modtage et tip og se om det er noget for dem eller ej
og som også kan ved om de vil bruge tippet eller ej-for jo det kan være dyrt at låne derinde og folk der låner ud derinde kan tage meget høje renter og nogle tager ikke høje renter-det er noget folk selv er voksne nok til at vurdere

Kommentar
Fra : takforhjælpen

Dato : 28-06-07 07:19

Er lige blevet medlem.
Og syntes også det er dyre renter, hos fairrates,kunne ikke drømme om at tage et lån derinde
og vil fraråde andre det,man ved jo ikke hvem det er man låner pengene af.
Men er tonen altid så personlig når man giver et tip???,syntes den er grov,over for ladies,er jo kun et tip hun giver

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man får point????så man kan stille spørgsmål,skal have hjælp til dvd????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 08:03

"ladies"

Slå liiiige en tyk streg under at JEG på intet tidspunkt har bragt dit foreningshalløj ind i dette - hverken nu eller tidligere......

Så lad lige være med at blande MIG ind i den polimik....

JEG bedømte tip/tippene for det de er - nemlig dårlige råd.....

At jeg har samme mening om foreningen - er en anden historie.....

Generelt er jeg ALTID seriøs i mine svar, med mindre jeg bliver "pisset" på - så "pisser" jeg igen... (det har så ikke noget med dig at gøre)

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 28-06-07 08:16

det ved jeg refi-det var ans der bragte den ind i så det undskylder jeg at jeg ikke skrev

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 28-06-07 08:19

så vil jeg lige tilføje at jeg slutter vedrørende dette emne mere,mener det er uddebatteret-da det som skrevet var et tip om en side-nogle kunne bruge det andre kunne ikke-sådan er det jo med tip-og vel derfor vi giver dem,og jeg har fuld tillid til at hovedparten af kandu's medlemmer er fornuftige mennesker der ved om de ønsker at bruge et tip eller ej,jeg har også tippet en side om parpirklip-som jeg ikke selv dyrker men igen måske kunne andre få glæde af det

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-06-07 10:21

Et tip om at bringe andre mennesker i uføre, vil jeg betragte som umoralsk.
Hvis tippet fremføres af et såkaldt godgørende menneske betragter jeg det som dobbeltmoralsk.

Den der snak om lån af 1000 kr. til en høj rente for at blive slettet af "RKI" hvor man skylder netop 1000, betragter jeg som vrøvl, når der senere kan lånes penge ud.........................

Det hænger ikke rigtigt sammen og virker, for mig utroværdigt.

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 28-06-07 12:49

mit sidste indlæg,det må vel være mit valg om jeg vælger at låne-og jeg syntes ikke det er at bringe folk i uføre,folk er voksne nok til at tage en beslutning,og IGEN jeg skrev som privatperson,men man kan tydelig læse at det kun går ud på at blande foreningen ind i som JEG netop ikke har gjort jeg blander jeg kom med et tip jeg vil sige du er dobbeltmoralsk idet du blander tingene sammen, jeg lægger meget arbejde ulønnet i foreningen men jeg har altså et privat liv hvis jeg havde skrevet om foreningen i forbindelse med mit tip så havde jeg været dobbeltmoralsk-om jeg kommer med et tip om andre ting og overhovedet ikke nævner foreningen kan jeg ikke se er forkert ,nogle kan bruge tippet andre kan ikke,bedøm tippet, men bland foreningen udenom,det er vel det der er meningen men slut herfra og forsat god uge,men ps jeg har også givet et tip om en side med parpirklip,så skynd jer nu ind og og vær negativ der

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-07 13:51

ladies

Vi kan jo så kommunikere i denne tråd, jeg har set at du har blacklistet mig.

Jeg er ikke ude efter dig som person. Uanset hvilken bruger på kandu, der opfordrer til at låne/tjene på det "sorte" marked vil jeg give 0 stjerner i et tip.

Hvorfor jeg blandede Malawi ind i dit tip, det vil jeg prøve at forklare dig.

Du hjælper folk i nød i Malawi. Du samler penge ind til projekter. Hvor meget du får samlet ind er underordnet. Samtidig låner du penge ud til folk, der er i nød her i Danmark og tjener penge på det.

Det er det, jeg ikke kan få til at hænge sammen.

Derfor omtalte jeg Malawi.

Jeg læste også denne tråd

http://www.kandu.dk/spg106337.aspx o.v.n. har ret, det kan du ikke tjene penge på, ved at fratrække det i skat.

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 28-06-07 15:34

det må være en fejl jeg har IKKE blaclistet dig men har skrevet til kan du og det skulle være ordnet nu du står heller ikke under blacklistede personer ihvertilfælde ikke mere efter jeg skrev til.kd
så vil jeg også lige forklare at jeg giver et tip og fint nok at folk giver mig 0
og for mig personlig, var det en hjælp for mig at kunne låne så jeg kom ud af rki, og jeg har modtaget 3 privat mail for folk som ikke ville blande sig der var glad for at der var et sted

og jeg lånte 1000 ud til en der stod i rki netop fordi jeg selv havde stået i samme situation-jeg satte laveste mulige rente de kunne jo også have stået på min konto og givet mig den rente-det er altså ca 20 kroner så jeg har altså ikke tjent en formue-og jeg agter heller ikke at låne mere ud-de 1000 jeg lånte ud var penge jeg havde fra mit huslån-jeg syntes heller ikke det er optimalt at låne eller det er bedst hvis man kan snakke med sin bank ,men nogle kunne altså bruge tippet-noget helt andet er at malawi intet har med det her at gøre det var som privatperson og bare et tip til en side,jeg føler det som det er personligt når man blander en forening ind som jeg og alle andre der laver et stykke arbejde i malawi-for foreningen ulønnet og bruger meget tid på at arbejde med selv lægger matrialer betaler folder ovs for at hjælpen skal gå ubeskåret til foreningen-fordi jeg som privat person giver et tip .om tippet er godt eller ej er op til den enkelte at afgører.kan jo ikke passe at jeg ikke som privatperson kan give et tip uden man insuiere for blandt andet at det kunne være foreningens penge der blev brugt til at låne ud og det er det Absolut ikke
Og ved du hvad jeg holdt med at skrive om foreningen siden jeg oplyste at man kunne se formanden
i morgentv ,netop pga negative kommentare-også selvom der var possitive både her og privat på mail, så er det jo irreterende at fordi man kommer med et tip til en hjemmeside så er der nogen der blander foreningen ind i det,selvom jeg ikke havde nævnt den,de 2 ting mener jeg ikke har noget med hinanden at gøre-man kan bedømme tippet fint-men det var meget under lavmålet at insuiere at det skulle være foreningens penge og blande min moral ind i det-tro mig jeg gjorde det ikke for at lede nogle i fordærv ,jeg har selv stået og ikke kunne få et lån pga rki, og lige der hjalp det mig jeg kunne låne der-men ja det kan være høje renter det står også på fairrates side,og min reaktion var jo ikke fordi du giver nul poient ,heller ikke at du skriver det er et dårlig råd ,det er at jeg vel har lov som privatperson at skrive et tip uden at man blander mit frivillige arbejde ind i det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 15:50

Stop nu lige.....

Du optræder ikke som privatperson da du selv har startet alt det Malawi-halløj (dermed har du sat dig selv i bås).....

Det vil blive ved med at ligge i "folks" erindring (bortset fra nye brugere).....

Mit bedste råd - hvis du vil stoppe det - opret dig med nyt brugernavn og glem det gamle......

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 28-06-07 16:55

jeg optræder som privat person kan da ikke passe at jeg skal skifte brugernavn fordi der er 1 eller 2 der blander tingene sammen-jeg har også set mange andre herinde der fortæller om deres foreninger-men ok nu vil jeg vidre for mit vedkommede er dette nu uddebatteret-hyggelig weekend til jer

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-07 18:37

http://www.kandu.dk/userblacklist.aspx?uid=170387

ladies

kandu blander sig ikke i hvem du blacklister eller ej. Det er noget du selv styrer.

Du mener, at jeg blander tingene sammen. Det gør jeg ikke.

Med den ene hånd hjælper du de fattige og med den anden hånd tjener du på de fattige.

Det var det jeg ville have frem.

Samtidig opfordrer du andre til at gøre det samme, at låne penge ud til ågerrente.
Om du så har lånt ud til laveste rente er sagen uvedkommende. I dit tip lokker du med at man kan tjene helt op til 25% i rente !!!!!!!!!

Desuden har der været flere tips om at låne/tjene på det sorte marked. De er alle blevet negativt bedømt ikke kun af mig, men af flere brugere.

Jeg forstår stadig ikke din holdning , at du opfordrer andre til at tjene penge på personer, som har det økonomisk dårligt.

Det hænger ikke sammen med det frivillige arbejde du udfører.

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 29-06-07 06:25

jeg du er stadig ikke blacklistet hos mig må være en fejl jeg havde gjort som kd skrev til mig du skulle være farovit ved mig fordi jeg ville have denne debat færdig,jeg skrev at man kunne tjene penge på det hvis man ville op til folk selv-om de vil låne jeg har gjort det en gang og kan altså fortælle at jeg er førtidspensionist med et skånejob så jeg eri kke rig og har ingen ønske om at tjene på andre,låner heller ikke flere ud men mener stadigvæk ikke at jeg er umoralsk fordi jeg lånte ud til en der var i rki til en lavere rente end jeg kunne få i banken,men som skrevet vil jeg ikke låne ud mere og som skrevet var det altså bare et tip tag det dog som det er og kritiser det som du lige har gjort

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 29-06-07 06:25

kan godt se den står på blacklist men det var på farvorit du skulle stå hvad har jeg gjort forkert og hvad kan jeg gøre for at lave den om???

Accepteret svar
Fra : ladies

Modtaget 10 point
Dato : 29-06-07 06:35

nåh nu fandt jeg ud af detså det er ordnet-sorry du skulle ikke være endt der
og tro mig jeg er/var ikke ude på at udnytte andre fattige det er nok det der står mig allerfjernest,
så et eller andet sted er der noget der vakler i mig med var det forkert at jeg lånte de 1000 ud til den meget lave rente til en i rki da jeg fik mit huslån .for det hjalp altså mig så jeg kom ud af rki,og kunne få et huslån hjem til alm rente for da jeg lånte var det dyr rente de 1000 jeg selv lånte ud var til en rente der var meget lav måske var det det,men samtidig er folk jo voksne og modsat er man let at friste når man står i rki og får tilbudt lånemulighed-så jeg mener at vi begge har retdu med at tippet var dårligt fordi de fleste er meget dyre renter og skulle nok ikke have skrevet tippet ,
men jeg har altså ret i at de penge jeg lånte ud gjorde jeg for jeg mente jeg kunne hjælpe en der stod i samme situation som mig til en meget billig rente, og så mnere jeg altså jeg har ret i at du ikke burde have skrevet om det var foreningens penge jeg brugte til at låne ud det syntes jeg var meget under bæltestedet for igen NEJ NEJ selvfølgelig var det ikke det

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 31-07-07 23:11

Tak for svaret ladies.