/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Filmmad?!?
Fra : michaelmoeslund
Vist : 2520 gange
100 point
Dato : 27-06-07 16:57

I filmen "V for vendetta" steger V sådan nogle sanwichbrød hvor der på en eller anden måde er et æg i?

Hvordan dælen laver jeg det?

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 27-06-07 17:00

Kan det være "French toast":

Du pisker et æg med lidt mælk i en dyb tallerken.
Så lægger du en skive brød i og bløder det op i mælken.
Steger på begge sider til gyldne i smør og spises med sukker drysset over.
Kanel er også godt.
Typisk morgenmad i USA

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 27-06-07 17:00

Jeg glemte.

Jummy, jummy

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-06-07 17:01

French toast

http://en.wikipedia.org/wiki/French_toast

Den danske variant hedder arme riddere (den er uden æg)

Accepteret svar
Fra : food_life

Modtaget 110 point
Dato : 27-06-07 17:02

Hej
Ved ikke om det er rigtigt; men som spejder har jeg masser af gange udhulet en skive sandwichbrød - ristet det på panden i smør og efter et par minutter slås et æg ud i hullet - steger lidt og vendes så. Herligt sprøst brød med et æg i som ikke må være gennemstegt!
måske?

mvh

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 27-06-07 17:46

Food_life

Tror du er inde på noget af det rigtige... husker at V's æggetoast havde et tydeligt "billede" af et spejlæg i midten...

Måske man bare steger et stykke brød som du skriver om, med hul i midten, også putter et æg i midten?

Frieda og Kortoververden

Kender godt franske toast og arme riddere.. håbede bare at der var en der kendte til den omtalte toast, fordi det det ligner en brød/æggeklon...!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-07 18:39

jeg har en opskrift liggende her der faktisk svarer til dit spørgsmål:

2 stk franskbrød eller sandwichbrød
1 stort æg
passende mængde margarine/smør

de to skiver ristes let på pande eller brødrister på den ene side og tages op - mens de er varme udhules med en kop et hul i den ene skive - skiverne lægges sammen med lidt smør eller margarine med den ristede side inderst - et æg hældes i udhulningen - brødet ristes færdigt med ægget på en svagt opvarmet pande eller brødrister der kan variere til lav varme.
Man kan vælge at undlade at riste det inderste efter behov/smag.

det er en børneopskrift - varianten hedder udfyldt flutes med æg i ovn

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 27-06-07 18:53

Tak for svaret food_life.

Har bespist familien med "æg a la V"

det var lige hva der passede til heldagsregn....

>Miritdk
også tak til dig, dejligt med god respons på ens påtrængende spørgsmål...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-07 18:54

gæt hvem der liiiiiiiiiiiiige fik lyst til æggebrød her