/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
fjern rusten i benzintanken???
Fra : Hemmje
Vist : 1278 gange
350 point
Dato : 27-06-07 14:00

hej

Hvordan fjerner man rusten i benzintanken?

mvh dan

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-07 14:38

Skifter benzinfilter, eller tank.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-06-07 14:55

Hvis du mener, at tanken er tæret p.g.a. rust, skal den afmonteres og tømmes/renses og svejses.....ellers er det for farligt p.g.a. benzindampe.

Eller man finder en anden tank at sætte på.

mvh dova

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 27-06-07 15:02

hej
Nej den er ikke tæret men der er kommer lidt rust i tanken efter den har stået tom et stykke tid... den er afmonteret men er der ikke noget den kan skylles i så rusten bliver fjernet og jeg kan bruge tanken uden at finde en ny? (det er overfladerust i tanken)

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-06-07 15:44

- du har vist ikke noget at frygte. Her er der en der har købt det som ekstra tilbehør:

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=78391

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 350 point
Dato : 27-06-07 15:45

Det eneste jeg kan komme på, er at lave en blanding petroleum/sandblæsesand med så meget petroleum at det er godt flydende, og selvfølgelig hælde det på tanken, og skvulpe og bearbejde det godt. Det kan godt være det koster lidt sved, alt efter hvor blank du vil have den. Den skal selvfølgelig renses efterpå med petroleum, til sandet er ude, og sidst skvulpes med lidt benzin, forinden ibrugtagning.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 27-06-07 16:44

Jeg vil foreslå at udskifte tanken med en ny, og derefter altid køre med så fuld tank som mulig, jo mindre luft i tanken, jo mindre tendens til rustangreb. Mvh. K.

Godkendelse af svar
Fra : Hemmje

Dato : 27-06-07 17:22

Tak for svaret stilkene.