/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
billeder
Fra : knh15
Vist : 787 gange
100 point
Dato : 27-06-07 08:55

Hej derude

Jeg har lige købt pogrammet Scrippy. Jeg kan lave nogle flotte ting til min front page, jeg kan også godt få dem sat ind i FP. Når jeg trykker på "eksempel" for og se resultatet, ser det også fint ud.

Men når jeg så vil se det i "orginalen" altså Internet explore, kan jeg ikke se mine billeder, det er bare de berømte kryds jeg kan se rulle ned over skærmen.

Håber på hjælp, gerne udførlig, da jeg ikke forstår HTLM sprog og CSS.

på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 110 point
Dato : 27-06-07 09:04

Du skal sørge før, at billedet bliver gemt på serveren på dit websted - for nemheds skyld i en mappe der f.eks. hedder www."ditwebsted".dk/images/"onkelharry".jpg.
Når du uploader dit billede fra FP skal adressen på billedet naturligvis være den samme.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 27-06-07 09:12

Bare en lille detalje.....

Du har ikke ved et tilfælde fået kaldt dine filnavne noget med æ,ø,å...?

De kan jo ikke uploades til serveren.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 27-06-07 09:16

Nej det har jeg ikke.

Sidder og prøver og hitte rede i det brokke skrev

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-06-07 10:18

prøv lige at Åbne FP -> åbn dit websted -> check om billederne ligger i mappe-/filstrukturen derinde, for det SKAL de. For at få dem derind skal du IMPORTERE dem ( Filer -> Importer o.s.v..)

har du et link ?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 27-06-07 10:30

Nej jeg har ingen side lige nu. Vil først have noget materiale.

Jeg har før udgivet en hjemmeside, men erfaringer har lært mig, at have noget materiale jeg er tilfreds med først.

Jeg kan godt få en hel side til og virke på den måde som brokke44 beskriver, men jeg kan ikke få den til og åbne i en rammeside. feks. indhold som er delt op i 2 sider.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-06-07 10:57

FrontPage skal startes rigtigt.
Filer > ny > websted > nu lægger den et websted på din egen computer.
Billeder kan lægges ind i >image< mappen eller en mappe du selv laver inde i FrontPage.
Når du så står i >normal< visning så insæt billedet og peg på image mappen eller den mappe du lagde billedet i.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 27-06-07 13:19

Husk at en rammeside har en overordnet struktur. Rammesider vises ofte ikke korrekt før udgivet/gemt, idet du jo som oftest redigerer i hovedsiden og ikke i rammerne.
Hvis du ikke redigerer sitet som helhed, skal du gøre som beskrevet af e.c.
Når du er færdig med siden og klar til at publicere den. er den nem at eksportere til serveren.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 27-06-07 14:03

Jeg kan sagtens finde ud af og sætte billeder ind i FP egne sider. Det er hvis jeg vil have en Scrippy ude i feks. indholdsfortegnlsen og en almendelig side i hovedsiden, lavet i FP.

Det kan være jeg ikke er god nok til og forklarer hvad jeg er ude på.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 27-06-07 14:27

Det, du kalder Scrippy, skal det være et link og/eller billede?
Hvis ja, skal du vælge den rammeside, der passer til formålet f.eks. "banner og indhold".

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-06-07 14:51

Er det sådan her du mener:
www.hirsenet.dk/hirsebakken (lavet mest i FrontPage)

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 27-06-07 14:56

Ja det er noget lignende, jeg vil bare have en scrippy til og være, der hvor du har din indholdsfortegenlse, det andet kan jeg godt finde ud af

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-06-07 15:46

Altså - hvad er en >scrippy< ..................nu er jeg nysgerrig.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 27-06-07 15:49
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-06-07 16:19

Den scrippy er jo til brug i Outlook Express - jeg kan ikke se at den kan sættes på en hjemmeside.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-06-07 16:22

Men hvis den kan sættes ind i FP - så skal du sørgefor at henvisningen peger på en mappe i dit websted.

Har du oprettet et websted på din egen computer.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 27-06-07 16:27

jeg har oprettet et websted, men ikke udgivet det endnu.

Der er mange der har scrippy i deres hjemmesider, det link jeg sendte er fra en hjemmeside

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-07 19:34

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-07 19:44

DIN side...

1.) HTML
Citat
Result: Failed validation, 210 errors
This page is not Valid HTML 4.0 Transitional!

2.) CSS
Citat
Sorry! We found the following errors...
.
Errors (168) Warnings (46)
.

http://www.kandu.dk/Tip16174.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-06-07 07:38

Citat
Håber på hjælp, gerne udførlig, da jeg ikke forstår HTLM sprog og CSS.
Molokyle

Godkendelse af svar
Fra : knh15

Dato : 30-06-07 07:40

Tak for svaret brokke44. Jeg fik ikke helt det jeg søgte, men lærte dog noget nyt

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 30-06-07 09:59

Selv tak.

Jeg genkender problemerne fra den gang jeg selv startede med FP.
Jeg tror dog, at du vil blive glad for at arbejde med FP og de muligheder FP tilbyder.
Jeg har holdt fast i FP på trods af "eksperternes" holdning til programmet. Resultatet har været flere pæne hjemmesider (synes jeg selv).