/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
tandlæge regning på 5875 kr.?
Fra : jbg
Vist : 636 gange
100 point
Dato : 27-06-07 07:45

Jeg har netop modtaget en regning på over 7000 kr. fra min tandlæge. De 5875 kr. skyldes en ny krone - MK krone molar - er det normal prisen?

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 27-06-07 07:48

- ja, desværre... det er dyrt i Danmark at få ondt i bisserne.

Kommentar
Fra : mette1973

Dato : 27-06-07 07:49

Hmmm ja det er jo så prisen. Hvis du vil have det anderledes skal du sørge for at have en aftale (skriftelig) med din tandlæge, før han/hun går igang... desværre

Godkendelse af svar
Fra : jbg

Dato : 27-06-07 07:50

Tak for svaret Stouenberg.

Det er f.... dyrt - overvejer et svensk eller polsk alternativ næste gang!

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 27-06-07 07:54

Det er prisen. Du kan endda få dem dyrere. Der er desværre meget dårlige regler for tandlægepriser i Danmark. De kan jo nærmest tage hvad de vil. Derfor er der også tit store prisforskelle fra tandlæge til tandlæge.

Men et par tip....
1. Tag til Sverige eller Tyskland (jeg har adressen påp en i Flensborg, der taler dansk)
Har du ingen bil, så lav en fælles tur et par venner/familie sammen. Få en tid samme dag.
2. Ring rundt til tandlægerne i byen, eller besøg deres hjemmesider hvis de har prislister der. Men skriv
et par forskellige behandlinger ned, og få deres priser. Så har du noget at sammenligne med.
3. Få altid lavet et tilbud på skrift INDEN behandlingen starter.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 27-06-07 07:57
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 27-06-07 07:59
Kommentar
Fra : azkp91

Dato : 28-10-07 11:50

Hej! Jeg skal have implantater i overmunden og har søgt i Polen (STETTIN) på et par tandlæger. Er der nogen der har kendskab til tandlægerne i Polen.
hilsen azkp91.