/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Glasplade i bestemt mål !
Fra : georgett
Vist : 554 gange
170 point
Dato : 26-06-07 20:13

Hej med jer.

Er der nogen der har en ide til hvilket slags firma jeg skal henvende mig til hvis jeg ønsker at bestille en glasplade i et bestemt mål?

Jeg skal bruge den til at lave et kontaktark i mørkekammer af mine negativer. (Ikke så vigtigt, men det kunne jo være at der var nogle der kunne få noget ud af det).

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-06-07 20:15

Ham der sælger vinduer, kaldes vist glarmester

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-06-07 20:28

Eller en tømrer, de kan også laved et.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-06-07 20:29

En tømrer der skærer glas?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 26-06-07 21:28

Citat
En tømrer der skærer glas?

JADA...

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 170 point
Dato : 26-06-07 22:33

Men hos glarmesteren skal du lige fortælle, at det skal være til fotobrug, så der ikke er fejl i glaspladen, som kan give lidt problemer. Skal du bruge jævnt og difust lys, så har glarmesteren også noget der hedder opalglas (ikke helt billigt)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-06-07 22:50

Jeg glemte lige:
Helst 3 mm. glas
Og få kanten slebet så du ikke skær dig i mørket.............og får misfarvet negativerne.

Godkendelse af svar
Fra : georgett

Dato : 26-06-07 23:01

Takker Lige den slags info jeg ledte efter.