/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Drøm en lille drøm om mig
Fra : bentbof
Vist : 3121 gange
53 point
Dato : 26-06-07 17:43

Dream a little dream of me, er oversat af ørkenens sønner til: Stegt flæsk og persillesovs, den har jeg; men Gitte Hænning synger den på dansk med teksten vistnok: Drøm en lille drøm og mig. Er der nogen der har denne tekst ??

Jeg vil prøve at sammenblande de to det kommer nok til at lyde kønt. Og synge den sammen med "søde" Ruth

Kærlig hilsen

Bent Ruth

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 26-06-07 17:51
Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 26-06-07 17:51

Det er gratis at hente den

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 29-06-07 12:02

Kan du bruge mit svar?

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 03-07-07 22:30

Ja, en rigtig god amerikansk sag helt tilbage fra 1931 - indspillet af mange: Bing Crosby, Nat "King" Cole, Ella Fitzgerald & Louis Armstrong osv. - Den slags mener jeg nu nok, at vi andre skal holde fingrene fra - osse selv om den findes i dansk oversættelse. Det kan aldrig blive andet end "røv og nøgler". Lige bortset fra "Ørknens sønner", som er geniale - men det er vi andre jo heller ikke!

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 03-07-07 23:01

Der findes i øvrigt indtil flere cd'er med Gitte Hænning (genudgivelser), hvor den er med på, jfr. www.bibliotek.dk - og de er vel til at købe endnu.

Kommentar
Fra : Herbie

Dato : 09-09-07 20:06

Drøm en lille drøm om mig – Gitte Hænning

Hør aftenblæsten nynner
se stjernehimlen natten begynder
Se bag en sky er månen på vej
drøm en lille drøm om mig

Se stjerneskud der falder
Hør nattergalen lokker og kalder
Jeg sender mine tanker til dig
Drøm en lille drøm om mig

Du lever et sted i det fjerne
Gemt bort i en by
Jeg ser på en faldende stjerne
Ses vi på ny

Jeg ved min dag vil komme
Drøm sødt til nattens timer er omme
Sov mens en dejlig dag er på vej
Drøm en lille drøm om mig

Instumental.

Du lever et sted i det fjerne
Gemt bort i en by
Jeg ser på en faldende stjerne
Ses vi på ny
Du lever et sted i det fjerne
Jeg ved min dag vil komme

Drøm sødt til nattens timer er omme
Sov mens en dejlig dag er på vej
Drøm en lille drøm om mig

Di di di du di du
PALLE

Annuller spørgsmålet
Fra : bentbof

Dato : 10-09-07 09:33

Jeg har modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål