/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Slide Show
Fra : ipbirk
Vist : 536 gange
200 point
Dato : 26-06-07 16:56

Hej
Et lille problem som jeg håber at der er nogen der kan give et råd.
Jeg har fremstillet et slide show med baggrundsmusik i "WINDOWS MOVIE MAKER" som en MEDIA-LYD/videofil, og derefter konverteret og brændt med VIDEO DVD MAKERS på en dvd'er som en Video_ts.bup.
Alt er faktisk fint. Når jeg viser dvd'en på tv er alt ok også lyd, men når den vises på pc'en får jeg ingen lyd med, hvad kan jeg gøre.
Jeg har ikke prøvet at brænde med Nero, fordi jeg ikke ved hvordan man gør?

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 26-06-07 16:58

Hmm hvis det virker på din dvd-afspiller til TV så må det være din dvd-player til din pc det er i vejen med. Prøv og tjek alt efter om der nu ikke er slået lyd fra et sted på medieafspilleren

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 26-06-07 17:04

der er ikke slået lyd fra, alt virker hvis jeg afspiller som en MEDIA-LYD/videofil det er når jeg har brændt filen det går galt

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 26-06-07 17:06

hvordan er det hvis du afspiller en normal DVD i din DVD-afspiller på computeren.. Synes bare at hvis det virker på dit TV så må det være noget med DVD-afspilleren. Men ja det lyder da lidt underligt så..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 17:06

Det er så fordi Mediaplayer ikke kender formatet du brænder i.....

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 26-06-07 17:10

Hvis der mangler eller der er gået lidt kludder i nogle codec på din DVD-afspiller kan du prøve at downloade et gratis program vlc , som kan afspille mange forskellige formater, og køre under flere forskellige styresystemer.

Accepteret svar
Fra : boibbo

Modtaget 210 point
Dato : 26-06-07 17:10

her kan du hente programmet

http://www.videolan.org/vlc/

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 26-06-07 17:10

formatet i VIDEO DVD MAKERS er Video_ts.bup .

Er der nogen der ved hvordan jeg brænder i Nero fra en MEDIA-LYD/videofil??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 17:12

Det kan du ikke uden at konvertere den først.....

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 26-06-07 17:14

Tror det er nemmere hvis du henter det program jeg har nævnt længere oppe

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 26-06-07 17:21

til refi
hvordan konverterer jeg med Nero?

Til boibbo
Jeg har installeret VLC media player, og så er der ingen problemer, men vi er en gruppe som har været på en længere rejse og de skal alle have en kopi, så er det ju ikke smart at den ikke kan afspilles i Windows media player.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 17:34

Nero kan ikke konvertere WMv filer....

Så du skal finde et program der kan konvertere FRA wmv til et filformat nero kan bruge.....

Kan være Nero kan importere din Video_ts.bup .

Godkendelse af svar
Fra : ipbirk

Dato : 26-06-07 17:39

Tak for svaret boibbo.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 26-06-07 17:41

hej igen
Lige et lille tillægsspørgsmål, kunne det være muligt at man kan lægge begge filtyber på en dvd'er, og i såfald med hvilket program og hvordan??