/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
defekt generator
Fra : hubi
Vist : 2097 gange
50 point
Dato : 26-06-07 16:15

hey jeg har en bil og stå hos en ven men generatoren er defekt. jeg har fået at vide den ikke kan køre uden den.
men hvis man starter den med en anden bil og holder den igang med speederen kan den så ikke godt holde sig igang?
det er en benzin

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 60 point
Dato : 26-06-07 16:20

Den kan da køre så længe der er strøn på batteriet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 16:47

Ja - bare sluk lys og alt ander der skal bruge strøm - så kan den køre det meste af et døgn.....

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 26-06-07 17:50

hehe lyder ikke lovende tror jeg finder på noget andet så

Godkendelse af svar
Fra : hubi

Dato : 26-06-07 17:51

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 26-06-07 18:37

Ja ok!

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 26-06-07 18:38

Hej Hubi.
Selvfølgelig kan en bil ikke køre uden en "ladende generator", da hele bilens funktion er ba-
seret på strøm. Du skriver intet om hvilken bil du har - hvor gammel den er - eller om
hvilken generator, der sidder på den. Husk.... Husk venligst: vil du have et rimeligt svar
på dit problem..... ja så må vi have nogle oplysninger.... Mange generatorer (i særdeleshed
på ældre biler, kan man forsøge selv at reparere, idet der i enden af generatoren sider
et relais (fastmonteret med to skruer) og på det samme relais er der monteret to kul.
Dette relais/kulholder koster eksempelvis til Bosch ca 120,00kr eller mindre. Og det er
en billig måde at ordne problemet - hvorimod en ombytningsgenerator (med fabriksgaranti)
nemt kan koste ca 1000,-kr.
Husk venligst.... vil du have gode oplysninger til evt. selvhjælp...så må du også give dem
fra dig....
mvh Ibea

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 26-06-07 18:45

Ja men selvfølgeligt kan den køre sålænge der er strøm nok til tændingen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 18:46

Citat
Selvfølgelig kan en bil ikke køre uden en "ladende generator",

VRØVL.....