/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
intelligent Explorer
Fra : Surf
Vist : 687 gange
75 point
Dato : 25-01-03 05:13

lige pluserlig når jeg skal på nette kommer den her menu Intelligent Explorer og det er på alle sideren og jeg vil godt ha den væk så næste gang jeg skal på nette er den ikke viser sig igen. lad mig lige sige at jeg har ikke sætte den til. så nu vil jeg gerne ha at den lukket helt og holden så når jeg kommer på nette og går ind på en hvilken som helst side at den ikke dukket op igen. så please hvordan slukket jeg for den så den ikke dukket op igen. på hvilken som helst side. håber at der nogen der kan hjælpe mig

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 75 point
Dato : 25-01-03 10:15

PUU HA, Det er en led en du har fået dig der !

Intelligent Explorer er en såkaldt Plug-in udvidelse til explorer. Den holder øje med hvad du søger på af skræder syer dens anbefalinger efter det den mener du er interesseret i. Firmaet for betaling for de henvisninger du følger. Dens opførsel har lagte den ind under betegnelsen "scum-ware".
Den udnytter at fleste har folk kører med standard sikkerhed på deres IE browser og ikke har slået myggeben fra i

   internet indstillger >> advanceret faneblad >> tillad plugin-installation (andre)

Hvor ved den kan installeres automatiskt. Men selv med den slået fra har du nok uforvarende blivet snydt til at klikke på en installations knap (formindelig skjult som en "lukke knap" i en popup vindue) og derved er blivet snydt til at give deres server lov til at installere den på din PC og tilknytte sig din browser.

Det udgives af et firma registreret i Belize - http://www.ieplugin.com/
og de har lagt vejledning til afinstallation her - http://www.ieplugin.com/uninstall.html
envidre har de en online afinstallations help - http://www.ieplugin.com/uninstall2.html

Jeg har pt ikke kunne komme ind på deres site, og jeg gætter på de gemmer sig på grund af alt det (forståelig) foragelse deres plugin har skabt verden rundt, især på grund af den hemmelige måde de har brugt til at lægge den ind på sageløses PCer på. Deres server er nok blevet "bombarderet" til døde.

Men jeg har gravet internet siderne frem via gamle proxy-cache som har haft dissee side gemt på fremskudt lager.

Citat
Der er 3 måder at komme af med den på

1. online - her giver du tilladelse til at deres server kører ind på din PC og fjerner den for dig.
-http://www.ieplugin.com/uninstallac.html

2. download - her downloader du et program fra dem, som du køre på din PC. Den fjerne alle spor.
http://www.ieplugin.com/uninstall.exe

3. MANUAL UNINSTALL:

Version 3
1. Close Internet Explorer
2. Click Start
3. Click Run
4. type "regsvr32 systb.dll /u" (without the ")
5. Press "enter" OR "return"
8. Type "msconfig" (without the ", msconfig is usually located in your windows/system directory)
9. Click on "Start Up"
11. "untick" WUPDT
12. Restart your computer
== once computer restarted ==
13. Click Start
14. Click Search
15. Click For Files or Folders
16. Search for "systb.dll" (without the ")
17. Click on systb.dll on your right once it's found
18. Right mouse click and click on delete
19. Search for "winobject.dll" (without the ")
20. Click on wupdt.exe on your right once it's found
21. Right mouse click and click on delete

Version 2 or below
1. Close Internet Explorer
2. Click Start
3. Click Run
4. type "regsvr32 systb.dll /u" (without the ")
5. Press "enter" OR "return"
6. type "regsvr32 winobject.dll /u" (without the ")
7. Press "enter" OR "return"
8. Type "msconfig" (without the ", msconfig is usually located in your windows/system directory)
9. Click on "Start Up"
10. "untick" Win Server
11. "untick" Win Server Updt
12. Restart your computer
== once computer restarted ==
13. Click Start
14. Click Search
15. Click For Files or Folders
16. Search for "systb.dll" (without the ")
17. Click on systb.dll on your right once it's found
18. Right mouse click and click on delete
19. Search for "winserv.exe" (without the ")
20. Click on winserv.exe on your right once it's found
21. Right mouse click and click on delete
22. Search for "wupdt.exe" (without the ")
20. Click on wupdt.exe on your right once it's found
21. Right mouse click and click on delete
20. Search for "winobject.dll" (without the ")
21. Click on winobject.dll on your right once it's found
22. Right mouse click and click on delete

Som du på punkt 3 tydelig kan formemme er det ikke småting her er tale om. Det kræver noget ingående kendskab hvis man selv vil fjerne det uden at kende meget til regbasens bruge af dll linket service programmer.

ALTERNATIV !

Du kan benytte det roste og meget anbefalet program "Ad-Aware" fra LavaSoft. Den er programmeret til at genkende disse "snylter" programmer og fjerne dem fuldstændigt.

Ad-Aware fås gratis som freeware her:
-http://www.tucows.com/preview/236049.html
-http://www.lavasoft.de/

Mvh, Ke'Fir, m.a.

PS. Sæt fremover dine internet sikkerheds indstiller til "høj" således at windows beder dig om at selv klikke godkendt før en server må skrive på din PC.

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-01-03 10:27

Jeg arbejder selv meget med spyware og må rose Master_of_KeFir for hans flotte svar. Ad-Aware er lige på trapperne med en helt ny version 6.0 som også bliver gratis. Har hørt noget om at man så skal afinstallere den gamle 5.83 så måske var den en idé at vente en uge eller to.

Godkendelse af svar
Fra : Surf

Dato : 25-01-03 16:53

superbravo