/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lyddriver
Fra : ministub
Vist : 1596 gange
20 point
Dato : 26-06-07 13:58

hej allesammen.

jeg er på en eller anden måde kommet til at slette min lyddriver, men har downloadet denne http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=23&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

mit lydkort hedder AC97, så det skulle vidst nok være den rigtige driver jeg har downloadet.

jeg har før skrevet inde på hardwareonline.dk, og de sagde jeg skulle gemme den på skrivebordet og derefter installere den, og sagde så de ville skrive hvad jeg ellers skulle gøre efter, men jeg syntes svarene er lidt længe undervejs.

så ved i hvad jeg skal gøre efter jeg har installeret den?

på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 26-06-07 14:00

Ingen ting.....

Bortset fra at starte komputeren igen.....

Godkendelse af svar
Fra : ministub

Dato : 26-06-07 14:03

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : ministub

Dato : 26-06-07 14:04

hej igen,
altså der stod at jeg skulle genstarte computeren og det gjorde jeg så, men lyden virker stadig ikke?

tror du ikke jeg skal ligge den der lyddriver ind et sted, eller burde computeren bare finde den selv?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-07 14:09

Du kan fra Enhedshåndtering højre klikke på dit lyd kort, og vælge Opdater driver, i guiden som starter, skal du vælge selv at pege på, hvor driveren findes og så finde og instalere din hentede driver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 14:14

Hvis det er samme driver burde den selv finde den...

Ellers:

Højreklik "denne komputer"
Egenskaber
Faneblad Hardware
Tryk enhedshåndtering
Tryk på + ved enheder til lyd
højreklik på "Realtec"
Egenskaber
Faneblad driver
Opdater driver

Kommentar
Fra : ministub

Dato : 26-06-07 14:34

Jeg har lige prøvet det der i skrev, og det virker da sådan næsten.
der kommer et billed frem hvor jeg kan se den kopiere filerne over i windows, og når den er færdig fortæller den mig at der er en fejl og "driveren er ikke signeret digitalt"? Hvad betyder det og hvordan kan jeg løse det?

PÅ forhånd tak :D

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 14:43

Tja...

Du har muligvis hentet en forkert driver....

Hvis det ER den til XP du har hentet så blæs på fejlmeldingen - bare den virker....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 14:45

At den ikke er signeret betyder blot at Microsoft ikke har godkendt den.....

Kommentar
Fra : ministub

Dato : 26-06-07 15:54

hmm.. nu har jeg prøvet at slette den jeg hentede før og hente den rigtige igen, men der kommer samme melding.

der står helt præcis sådan:

Hardwaren kan ikke startes.
Der opstod et problem under installationen af denne hardware:
Realtek AC'97 Audio

Enheden kan ikke starte. (Kode 10)

jeg kan simpelhen ikke forstå det, for der står i den "bog" jeg har om min computer at mit lydkort er et 16-bit hi-fi AC'97-stereolydkort.
så det er vel den rigtige driver ik?
og jeg ved at jeg har windows xp home ..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 16:01

Slet den og brug win´s egen...

Sæt din cd i når den beder om det under installationen...

Altså samme procedure som før men uden at hente en driver - brug den på cden....

Kommentar
Fra : ministub

Dato : 26-06-07 16:08

ja det har jeg også tænkt på. men jeg har ingen anelse om hvilken af cd'erne det er?
plejer lyddriveren at have en cd helt for sig selv eller?

jeg har 7 cd'er fra acer:
- Disk 1 of 2 (Danish XP Home)
- Disk 2 of 2 (Danish XP Home)
- Disk 1 of 2 (English XP Home)
- Disk 2 of 2 (English XP Home)
- Disk 1 of 2 (Norwegian XP Home)
- Disk 2 of 2 (Norwegian XP Home)
- Disk 1 P/N:SD.T6405.003 (Bootable)

går ud fra det nok er de danske cd'er jeg skal bruge?
og så måske den der Bootable? men ved ikke hvordan..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 16:17

den skal nok fortælle dig når friveren er fundet....

sæt dem i en efter en....