/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVD
Fra : kirstenRap
Vist : 528 gange
100 point
Dato : 26-06-07 12:43

jeg har brændt nogle billeder ned på en DVD-R hvorfor kan jeg ikke afspille dem på min DVD afspiller

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-07 12:57

Er du sikker på, at din DVD afspiller understøtter det format, du har brændt billederne i ?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-06-07 13:01

hvis din dvd-afspiller kun understøtter dvd+r og IKKE dvd-r, kan du ikke afspille den.
hvilken dvd afspiller har du ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 13:05

Tyder på det er en "ældre" afspiller du har.....

Som allerede nævnt - formaterne passer ikke sammen....

Kommentar
Fra : kj

Dato : 26-06-07 13:15

Jeg går ud fra at det er en afspiller du har i stuen, hvad er det for en.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-07 14:18

Hvor er du kirstenRap ? Din deltagelse forventes, hvis vi skal hjælpe dig

Kommentar
Fra : kirstenRap

Dato : 26-06-07 14:49

ja hej hej skulle lige undersøge vores maskiner den i stuen er en JVC og der står i instruktionsbogen at den understøtter DVD-R version 2.0 eller 2.1 og DVD en som jeg brugte var en 2.1 Så prøvede jeg en gammel cd-rw hvor jeg havde brændt billeder på samme måde,den ville den godt afspille. Så nu håber jeg at blive lidt klogere af jeres svar ! på forhånd TAK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 14:52

Kan DVDen afspilles i komputeren.....

Der er sikkers sket en fejl i brændingen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 14:55

Afspilleren må jo give en fejlmelding....

Kommentar
Fra : kirstenRap

Dato : 26-06-07 14:55

den kan godt afspilles i computeren

Kommentar
Fra : kirstenRap

Dato : 26-06-07 14:56

ja den siger at disc. ikke kan aflæses

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 14:58

Og vær lige opmærksom på om den er brændt som multisession.....

Så kan den KUN afspilles i brænderen indtil den er "lukket"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 14:58

Ergo er den sandsynligvis IKKE lukket....

Kommentar
Fra : kj

Dato : 26-06-07 15:01

Det kunne tyde på at din DVD-R er brændt som multisession og derfor ikke er afsluttet, så vil en stationær sjældent afspille den, min vil i hvertfald ikke. Selv der står at min afspiller DVD-R, så vil den kun modtage film der er brændt på DVD+RW

Kommentar
Fra : kirstenRap

Dato : 26-06-07 15:03

hej refi ja undskyld jeg er ret ny og dum på området hvad vil det sige at den er lukket

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 15:03

Det var vi enige om.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 15:09

En r-skive brændt som multisession vil sige at der kan skrives videre på den (hvis alle Gb ikke er brugt), men så længe kan den ikke afspilles i andet end den brænder der har lavet den....

Så sæt den i brænderen igen og afslut den....

Brænder-programmet skal nok fortælle dig at der allerede er noget på skiven....

Men tjek ALTID om du bruger multisession (det er en selvfølge ved RW skiver da den kan afslutte hver brænding for sig - det kan en R-skive IKKE - den kan KUN afsluttes en gang og aldrig mere.)

Kommentar
Fra : kirstenRap

Dato : 26-06-07 15:10

at jeg er dum eller hvad

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 15:11

Hvad

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-06-07 15:19

refi's kommentar var nok vedr. det kj skrev 26-06-07 15:01

Kommentar
Fra : kirstenRap

Dato : 26-06-07 15:21

ok tak jeg prøver

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 26-06-07 15:29

Citat
refi's kommentar var nok vedr. det kj skrev 26-06-07 15:01

Ja selvfølgelig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 15:34

Med de priser der er på DVDskiver i dag kan det ikke betale sig at køre multisession med mindre man direkte har brug for det....

Du kan få skiver i dag fra 1-2 kr. og opefter.....

Kommentar
Fra : kirstenRap

Dato : 26-06-07 15:38

ok har nu prøvet det virker stadigvæk ikke,så jeg må nok skrotte mine DVD skiver og købe nogle cd-rw i stedet,men ellers tak for indsatsen

Godkendelse af svar
Fra : kirstenRap

Dato : 26-06-07 15:39

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 15:40

Citat
ok har nu prøvet det virker stadigvæk ikke

Det virker meget besynderligt....

Hvilket format er de billeder i og hvordan (med hvad) har du brændt dem....