/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
recover dvd ???
Fra : lestadt
Vist : 256 gange
20 point
Dato : 26-06-07 10:21

jeg har en dvd skive hvor der er lagt bla. billeder på som jeg ikke kan få læst har så været inde på nogen prøver versioner af de hersens programmer der påståes at recover disk men ved ikke om de virker ........ gider ikke betale 40usd for noget der ikke virker.....
nogen der ved noget om dette emne eller kender nogen pet. smil

håber der sider en der har noget der kan bruges

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 11:05

Hvorfor kan du ikke få dem læst....

Kommentar
Fra : lestadt

Dato : 26-06-07 11:17

ved det ikke...... den læser de første billeder ser den og så siger den at de er defekt men der må da findes programmer til at læse det man kan lige som når de finder børneporno der kan de jo læse det mindste af en disk eller harddisk men jeg kender ikke nogen der er "rigtig" nørd og det skal man nok være for at løse dette problem

der ligger 1.6 gb billeder fra jul 2004 og frem efter så det er lidt træls

håber du kan hjælpe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 11:37

Citat
den læser de første billeder ser den og så siger den at de er defekt

Dvs. du kan se nogle af dem....

Hvilken fejlmelding får du (ordret)....

Citat
der ligger 1.6 gb billeder fra jul 2004

Har den virket ?????

Hvor ved du fra der er 1,6 Gb ?????

Kommentar
Fra : lestadt

Dato : 26-06-07 11:44

min pc kan nogen gange læse hvor stor den er derfra 1.6 men står næsten hver gang bare og kører og finder ikke noget siger den er tom

og ja jeg kan nogen gange se en tre fire stykker af de billeder

og ja den har virket helt

den har en gang skrevet en fejl noget med cyklisk redundensfejl

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 11:54

Det tyder på "ridsefejl" - overfladefejl....

Eneste umiddelbare løsning.....

http://www.instructables.com/id/EAPIE0IPAUEP286T9M/

Kommentar
Fra : lestadt

Dato : 26-06-07 12:04

ja kan godt være men den er ikke særlig ridset du har ingen erfaring med de programmer der påstås at kunne recover data fra disk

jeg har ledt "næsten" alle steder efter dem men får kun demo programmer som ikke på nogen måde beviser at de virkelig kan hente de data andet at de fortæller at der er så og så mange billeder på og det kan min pc også jeg har prøvet mange forskellige pcer hvor de fleste slet ikke kan læse den dvd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 12:49

Der er jo ikke noget at recover.....

Det er ikke filerne der er ødelagt men disken....

At demoprogrammerne fortæller dig at de "kan" redde så og så meget - er rent salgsteknik....

Kommentar
Fra : lestadt

Dato : 26-06-07 12:52

men det link du sendte er da farligt.... hvis!!!!!! så kan man jo ødelægge den mere.... så der slet ikke er noget at hente mere .
er det virkelig den eneste vej at gøre det på ????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-07 12:53

Hvis det er DVDen som er ridset eller skadet på anden måde, så hent Isobuster, den tygger sig gennem selv meget skadede CD/DVD og henter data: http://www.isobuster.com/ kan hentes og bruges gratis, og du kan hente dansk sprogfil til den

Kommentar
Fra : lestadt

Dato : 26-06-07 13:16

hey o.v.n

den virker heller ikke den kan godt se filerne med ikke recover dem

har du evt. andre forslag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-07 13:20

Nej jeg har ikke andre forslag, det overrasker mig at Isobuster kan se noget og ikke får det ud, har du givet programmet al den tid, som er nødvendig ? Det tager rigtig lang tid med en så stor skive

Kommentar
Fra : lestadt

Dato : 26-06-07 13:26

ja tror jeg da!!!!!!!!!!!!!! den siger at den ikke kunne................. skrive fejl og om jeg vil prøve igen osv.

men prøver mig lige videre frem

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-06-07 13:53

Så smid den dvd væk. Man har jo altid en backup eller en kopi. Så er problemet løst.

Hvis du nu er en rigtig mand har du jo ingen kopi. Prøv evt. et andet drev.

Hilsen
hawaii7

Annuller spørgsmålet
Fra : lestadt

Dato : 26-06-07 18:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål