/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Ftp server
Fra : food_life
Vist : 857 gange
100 point
Dato : 25-01-03 04:17

Jeg har lige fået sat en FTP server igang - den kører fint næsten! Jeg har oplevet udefra ikke at kunne komme på serveren et par gange! Kommer hjem og alt kører - men ingen kan komme på serveren. Kalder evt. op til nettet med et andet program - og så kører serverprogrammet igen uden at være rørt? Maskinen går ikke i dvale; men det virker næsten som om den indimellem er faldet i søvn? Hvad skal jeg prøve?

MVH

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-03 10:51

Min bud er at dine data UDP ruller ud i et område der er spæret at en firewall enten hos dig eller i den anden ende.

Fleste ftp-server kan sættes til at bruge en bestemt række UDP port feks 2100 - 2200 der er åbne på fleste noramlt opsatte firewalls.

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 08-12-03 16:16

Tak for svaret Master_of_KeFir.