/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Et smil mens man sidder og rod
Fra : henrikkrebs
Vist : 620 gange
50 point
Dato : 25-06-07 21:03

Pu ha - mange regler.

Bl.a. faldt jeg over vejledningen til selvangivelsen:
Citat
Hvis aktieindkomsten er negativ, beregnes negativ skat på 28 pct. af beløb, der ikke overstiger 44.300 kr. og 43 pct. af det overskydende beløb. Den negative skat modregnes i dine øvrige skatter,

Jeg forstår det ikke. Findes der andet end negativ skat?
Jeg kender kun een positiv skat, og hende kan jeg da ikke modregne?????

Kommentar
Fra : pve

Dato : 25-06-07 21:07

He he - negativ skat = skat der kan modregnes i anden "positiv" skat. Det er kun negativt for skattevæsnet.

Dvs. for en gangs skyld skat som vi kan lide det

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 60 point
Dato : 25-06-07 21:10

Nej man ved nu aldrig - - - Når man kan få et oveskydende beløb af de negative aktieindkomster!

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-06-07 21:27

Jeg har en negativ skat hun råber af mig når jeg kommer for sendt hjem

dr.dem

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-06-07 22:43

Folk der skriver den slags vejledninger skulle straffes.

Men de er desværre meget udbredte. Det folk lader hånt om almindelig matematik og bruger udtryk som negativ , point ( når de ikke formår at udtrykke prcent korrekt), netto og brutto.

det hele er hun for at sløre emnet og skabe grobund for høje konsulenthonoraer.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-06-07 22:53

Og når man taler om at et negativt tal overstiger et positivt , så hører al god matematik op. Og det er ganske gådefyldt hvad der menes.

Men et gæt- og det er kun et gæt- er at de mener at hvis den negative aktieindkomst , er større end - 44300 så regnes skatten som 28 % og hvis den er mindre, så beregnes den mindre del med 43 %. . en procentdel af et negativt tal er selvfølgelig også negativt og skal ikke modregnes , men lægges til den øvrige skat.
De dårlige matematikere bytter om på større og mindre og underskydende og overskydende når der er tale on negative størrelse.
Det ville give dumpekarakter til en gammeldags realeksamen i matematik.

Godkendelse af svar
Fra : henrikkrebs

Dato : 25-06-07 23:27

Tak for svaret valde.. - du fik faktisk min positive skat til at grine. Osse tak til transor der forstår at være seriøs uden at være kedelig. Og til dr_dem og pve osse

Kommentar
Fra : valde.