/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Nikon D40 kontra D50
Fra : bjarnebr
Vist : 606 gange
200 point
Dato : 25-06-07 18:44

Er der nogen der ved hvilken forskel der er på Nikon D4o og D50 digital stejlreflekskamera?

Og jeg mener ikke prisen.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-06-07 19:01

D40 er nyere

Features an All-New, Visually Intuitive Interface, In-Camera Editing and Built-In Help Features.

D50 er så vidt jeg kan se udgået på det Europæiske marked. Men nogle forhandlere kan jo ligge inde med gamle modeller. Ellers ikke nogen større forskel. Men smartere software er jo også værd at tage med.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-06-07 19:10

Nikon D40 er mindre, har større skærmopløsning. 2 muligheder for lagring hvor D50 kun bruger SD-kort og D40 har mulighed for datostempling på billederne

http://www.digitalmagasinet.dk/showcam.asp?ID=651&IDB=357&B1=%3E%3E

mvh dova

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 200 point
Dato : 25-06-07 21:21

Den allerstørste forskel på D40 og D50, er fokusmotoren.

D40 har nemlig ingen! Det betyder at man skal ud at smide en ordentlig omgang slanter for at købe objektiver med indbygget fokusmotor, hvorimod man med D50 har motoren indbygget i kamerahuset.

Jeg synes personligt at D40 ligner et lettere kejtet forsøg på at konkurrere med Canon om entrylevel markedet.

Nikon har iøvrigt allerede sendt en afløser for D40 på gaden: D40x

D40x er det samme skrabede kamera som D40 men med 10MP istedet for 6.

Vh Claus

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 25-06-07 21:27

Hov glemte lige...

D40 har 3 punkts autofokus (med de dyre objektiver)
D50 har 5 punkts autofokus med så godt som alle nyere NIKOn linser

Vh Claus

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-06-07 22:23

Tak for svaret fluffyclaus.
Jeg tror at jeg køber en D50
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 25-06-07 22:47

Hej Bjarnebr.

Jeg synes også at D50 er et bedre kamera.

Prøv at kigge på disse to billeder.

http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/d50/samples/DSC_0031.JPG

http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/d50/samples/DSC_0229.JPG

Og de billeder er vel at mærke taget med et særdeles prisbilligt 55-200mm Nikon standard zoomobjektiv. Den maskine kan altså tegne skarpt og gengive nogle naturtro farver.

Vh Claus