/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Mexico-Guatemala-Belize
Fra : karlahammerskov
Vist : 295 gange
50 point
Dato : 25-06-07 16:46

Hej. Jeg(22 år) planlægger en rejse på 1 ½ måned til mexico, guatemala samt belize, hvis det ikke bliver for presset. I den anledning vil jeg høre om der er nogle der har rejst den samme rute og derfor har nogle destinationer der kan anbefales(og frarådes) Jeg har endnu ikke planlagt den nøjagtige rute og er derfor åben for alle forslag. Rejsen skal være en kombination af afslapning og kulturel fornyelse.
Mange Tak.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-06-07 17:07

Se i programmet for Nyhavn Rejser. De har et tilvarende på 16 dage. Det er alt for presset i deres program, og de angivne tider holder ikke. Men ruten og stederne er fine nok.
Mexico City er efter min mening ikke så spændende. Men det antropologiske museum er en enestående oplevelse, som du godt kan sætte en hel dag af til.
Det er også en fin introduktion til de forskellie Mesoamerikanske kulturer, som du kommer til at se mere til på turen.
Chiapas provinsen og Tikal er efter min mening højdepunkterne.

Kommentar
Fra : ministub

Dato : 26-06-07 14:18

Jeg rejste med min familie sidste år, en måned i Costa Rica, Guatamala, Belize og til sidst Mexico.

I Guatamala var vi oppe ved en hel fantastisk vulkan, dog var der omkring 2 timers gåtur derop, men det var nu i meget flotte omgivelser. Man kom utrolig tæt på lavaen, som flød ud fra et sidekrater. Nogle af de "seje" gik endda på det størknede lava 2-3 meter fra det flydende sammen med guiden. Jeg mener det var fra Antigua vi tog derop, hvor vi havde været inde på en dansk-eget restaurant hvor danskeren anbefalede os det. Gå evnt. derind og snak med ham, rigtig venlig fyr.

I Belize vil jeg fraråde dig Belize City, det var ihvertfald utrolig ulækkert det tidspunkt vi var der. Vi var der kun i ca. 5 dage så meget begrænset hvad vi så..

Mexico ved jeg virkelig anbefale dig at tage til Cancun. Derfra kan du tage en taxa ned til kysten hvor der ligger de dejligste paradis områder til ret billige priser. Vi var inkvarteret i små hytter der lå halvt inde i en jungle, inden elektricitet, men helt perfekt område. Vandet var himmelblåt og stranden helt hvid. Rundt omkring hang der med hængekøjer, og på en klippe var der et lille bassin så man kunne blive kølet af.
Skal forresten selv til Mexico her til sommer hvor vi bruger et par dage i dette paradis igen