/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
er folk ligeglade
Fra : technet
Vist : 411 gange
2160 point
Dato : 24-01-03 13:10

hura hura idag er det min fødselsdag og så er jeg gavmild
jeg vil nemlig uddele alle mine point

spg 1. er folk der har delt deres harddisk med fil og udskrifts delling ligeglade eller er de uviden med sikkerheden ??

spg 2. hvorfor undersøger folk ikke lige på internettet ( som er et kæmpe bibliotek ) inden at de spørger

spg.3. og nok det sværeste " er der overhovedet nogen der har ALT deres software fuldt lovligt ( jeg mener ALT også det i har downloadet der ikke virker mere efter 30 dage )

og så er jeg ellers på vej ud af dette websted for jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er et chat sted eller et seriøs sted

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 24-01-03 13:14

1) Jeg er overbevist om det er uvidenhed
2) Fordi det er nemmere at få andre til det
3) *LOL* jeg tvivler meget

Stedet er både seriøst, men også det modsatte. Jeg tror det er godt nok at der er plads til det seriøse, samt spørgsmål som dette (Dog uden så mange point)

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 24-01-03 13:15

Technet, hvad fik bægeret til at flyde over ???

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 24-01-03 23:18
Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-01-03 23:18

Hej Technet,

Tillykke med Fødseldagen...

men er det ikke meningen at det er den der har fødseldag der ska' ha' gaver...

jeg forstår godt din holdning... og jeg overvejer kraftigt at gå samme vej... nu har Kandu igen været nede et stykke tid... og så tænkte jeg fedt nu må formodet svar være fjernet... men NOPE...

men hvis du har, eller sku' få løst til at fortsætte ku' du evt. spørge Kandu om du ikke ku' få dine point igen...

fortsat go' fødseldag...

og så håber jeg at kommentaren her vil gå igennem ved middags tid da jeg sendte den første gang, var kandu nået at gå ned igen...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 24-01-03 23:31

Hej Technet

1. Folk der har delt deres harddisk, må forudsættes at have et vist kendskab til netværk. Et antal af dem er dog ikke klar over hvem de deler med. En anden gruppe ved slet ikke de har tilladt deling, det har et p2p program ordnet for dem.

2. Det er altid nemmere at spørge end at undersøge sagerne selv. Vi har heller ikke alle lige nemt ved at forstå alle de ting vi læser. Vi har allesammen nogle ting vi ikke ved så meget om men som "fiser bedre ind" hvis vi får dem ordentligt fortalt med mulighed for at stille spørgsmål direkte. Ikke alle ting lader sig sådan finde ved at søge på nettet, jeg har jo den alarm som du har hjulpet mig meget med.

3. Ha, det har jeg også tit spurgt mig selv om Man skal enten være gjort af noget særligt, eller også har man måske ikke særlig stor interesse i den computer man har stående. Jeg tror dog at der er en gruppe mennesker der ikke bruger deres computer til andet end at chatte eller skrive breve på, så en lille del tror jeg (<5%)

Men nu til sagens kerne. Jeg syntes du skal gemme dine point og blive. Vi har brug for folk med din kompetence og du skal nok få de point jeg skylder dig for mit spørgsmål

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-01-03 23:32

anede ikke du havde føssesdag - men tillykke ....

1. tror ikke alle er uvidende om sikkerheden - her hos mig er vi ikke......

2. dovenskab, trang til nogen at tale med om et eller andet, uvidenhed om de muligheder der reelt er hvis man selv søger lidt.......

3. OM - ja da klart - har du ikke det da ?

ang. chat eller seriøst - det er ingen af delene - det er bare Kandu - et sted præget af det, folk nu engang har på hjertet - een ting er sikker - Kandu er til tider et hårdt og intolerant forum, hvor der ikke altid er plads til andet end de ting nogle har fået opfattelsen om at det SKAL dreje sig om ( men det står ikke skrevet nogen steder, vel )

og nok en gang lykke med føssesdagen

Fnollerpige

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-01-03 23:36

Naj apropos det du siger der Strarup - jeg regnede osse lige med her ville være sket en masse ( men måske det er bag kulisserne det sker lidt endnu ) udadtil er der sket nada.

jeg synes det er for dårligt Kandu ikke føler sig mere forpligtet overfor brugerne ... de kunne da godt lave sådan et lille "up to date" indlæg om hvad der sker, hvornår det sker - bare sådan så man føler sig lidt involveret.

- men det er OK at de ikke denne gang skriver "er nede i 3-4 timer" - man skal nemlig aldrig love noget man ikke kan holde anyway.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 24-01-03 23:44

Selvfølgelig, stort tillykke med fødselsdagen Technet og tak for din hjælp til mig, hvis du alligevel vælger at forlade os

Jeg har også selv haft mine store overvejelser om at pakke, men alligevel føler jeg der er flere plusser end minuser, foreløbigt har jeg bare valgt at gå i dvale.

Næeh, den helt Store

On Saturday Remove <input type="radio" name="trs" value="101" > Svar<br>

Lader vente på sig.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-01-03 23:52

1. Nok mest uvidende - men nogle har sikkert lyst til at spille hasard.
2. Fordi folk ikke kan finde ud af at søge på nettet.
3. AL min software er FULDT LOVLIG - og jeg kender flere, for hvem det samme er tilfældet. Så nogle er der da.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 24-01-03 23:54

Tillykke
1) Den erfarne har så meget på sin PC... og ved havd den slags indbærer, den mindre
erfarne ved det ikke og - her kommer så kombinationen af "ligeglad/uvidenhed" jo
ind, er måske mistænksom men, hva' faen har jeg egentligt af interesse!!!!
2) Der kommer masser af nye til hver dag, selv "rimelig erfarne" kan have svært ved at
finde mange ting! Og heldigvis for det.
En ting må du vist medgive (jeg ved du er ret erfaren)! Spm. på nettet kan stilles
på mange måder og svaret/koncentrationen i spm. er MEGET væsentligt.
Tuuuuuusindvis af "svar" er helt irellevant... det er ikke så nemt som du lige vil
det til.
3) Dit "svære" spm. er ret nemt besvaret! Rigtig mange har kun lovlige ting... det er
dem i de kategorier der tilhører dit pkt. 1) og 2) - som du desværre er sure på.
Prøv lige at tænke på en PC for 20 år siden kostede 15 -20.000 og lønnen den gang
osv. hvor mange på 40år + tror du ikke der nærmest er bange for det "monster".
Det er synd og skam du trækker dig.
Mvh. lillemig

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-01-03 00:23

Hej technet
Et stort tillykke med dagen HIP HIP HURRA

1: Jeg tror der er mange der er uvidende om sikkerheden.
2: Hvis alle selv fandt løsningen på deres problemer ved at søge på internettet,ja så kunne man ligesågodt lukke alle de forums der er,rundt omkring på nettet
et forum er et godt sted til at dele sin viden,og gøre andre glade,plus man kan lære en del af andres proplemer.Mange sider er jo også på engelsk eller andet sprog,og så er det da rart at man lige kan få en dansk forklaring,på sit problem.
3: Jeg tror ikke personlig,at der er ret mange der kan sige,at alt det de har installeret i deres computer,er lovlig.

For det meste er det da seriøs sted at være herinde
Og man kan da ikke være enige i alt der bliver sagt herinde,så på den måde kan der jo hurtig blive en form for chatt herinde.

Men nu kommer der jo snart en brokkekasse,så kan brugerne jo bruge den til chatt/og fnidder/fnadder

Jeg syntes da at du lige skulle give stedet kandu en chance til
Jeg tror nemlig at når kandu,får ændret det de har lover herinde
Ja så bliver her som helt rart at være igen
bare tanken om at formodet svar snart forsvinder,kan gøre mig helt glad
Men beslutningen er selvfølgelig din

Nu kan jeg se at klokken er over midnat,så jeg håber du har haft en god fødselsdag
MVH Brian

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 25-01-03 02:34

Til lykke med dagen

Mit bud på 1 :
Det er den store minus ved windows XP du har fat i her. Rigtig mange bruger jeg kender savner i den grad share level access fra før XP hvor man nemt og forholdsvis sikker kunne dele mapper med hhv læse og skrive rettigheder beskyttet med password. Jeg tror ikke folk er ligeglade, og de fleste har en ide om risikoen ved at give frit tilgang til deres drev. Men når man nu vil dele mellem PCer så tror jeg mange bare tager chancen ud fra devisen, at der ikke er det helt store at miste.

Min erfaring med 2 :
For at kunne bruge søgemaskinerne nogenlunde fornuftigt, skal man lære den "kunst" eller "fidus" i at kunne forfine og præcisere sine søgninger for at kunne indskrænke resultat listen til sider med aktuelle og relevant indehold. Og det er ikke sådan lige at gøre uden at vide hvordan.

Fleste "almindelige" folk bliver overvældet af det første søgning på "whatever" der returner 14.000.000 hits i 72 forskellige sprog og skriftetyper ! Så er det at de vælger den næmme løsning, så som kandu, hvor der straks er en lille skære indkarnerede surfer, ligesom undertegnet, der levere brugbare resultater "gratis", fordi de nu har denne sjove "hobby" som kan filtrere i mængden og oftes også vedlægge en "forståelig" forklaring ved. Selv den gode gameldags folkebibliotek har en fastansat uddanet bibliotekar til at hjælpe de uindviet med at finde frem til de bøger de måtte ønske.

Mit svar på 3:
100% lovligt, JA DE FINDES ! Hvor mange (eller hvor få), er et helt andet spørgsmål. De der har råd og har moral i orden gør det. Da jeg var på SU betragede jeg de forskellige software applikationer jeg kunne bruge som god reklame for deres skabere, ud fra den betragning at ved senere virke i livet ville jeg være med til at præge min arbejdsgivers og kunders valg af software over imod det jeg kendte godt.

I mit virke som konsulent, er det faktisk langt de fleste firmaer jeg kommer hos der har en nul tollerance softwarepolitik indskrevet i deres ISO-9XXX certificering der kræver at der er fuldt styr på alt som ligger inden for firamets vægge, inklusiv skriftlig kontrakt aftaler med medarbejder som har firma PCer hjemme om at disse heller ikke må benyttes til ulovligheder eller have ulovlig software/medier på dem. En ordenlig udarbejdet ISO-retningslinie vil stadfæste ansvarshavende og kontrol procedure samt sanktioner. Personligt sætter jeg alt mit software og medeir på driftskontoen, og sålænge det går så godt som det gør, og der er overskud til løn, vil jeg stolt tælle mig med i rækkerne af de 100% lovlige.
(Gid kandu havde en seriøs glorie smiley)

.

Det er syndt at læse du ikke gider kandu mere. Jeg har lige brugt en del point på at læse lidt i din historik, -good stuff- , og du må slet ikke tage det ilde op når jeg skriver at din brugerhandel "TechNet" dækker fint din interesse område udfra den emner du har beskæftiget dig med.

Jeg har gørt brug af en hel del tekniske forum efterhånden, og det der adskilder kandu væsentligst fra de mange andre omkring, er bredden. Her bliver der spurgt og svaret om mangt og meget. Her får man ikke hugget hoved af hvis man poster sin tråd i den forkerte gruppe.

Men som i de fleste forum er der en selvbestaltet kerne af bruger der identificere sig selv som værende representanter for stedet, hævet over underklassen af normale bruger der kun kommer der engang i mellem og mest sandsynligt kun fordi de tilfældigvis fandt eller blev anbefalet kandu som det sted de kunne finde svar på et spørgsmål. Har man været her et par gange bliver man glad for at have løst sit problem og bliver bidt af konceptet og prøver selv at give fra sig til andre der stiller spørgsmål om noget man selv kender til eller kan finde ud af.

Der er nogen der gerne vil sætte tonen efter deres egen opfattelse af hvad det burde være, og derved ofte kommer til at misbruge sagesløses informationssøgendes tråde til deres eget polemik, hvilket jeg også finder forkasteligt. Da dette er de personers natur der kommer til udtryk, kan jeg ikke forestille mig at det kan bringes til ophør i dette umoderede forum, hvorfor jeg sætter mit håb op til at alt det uundgåelige useriøsitet vil finde dets rette sted i de annoncered tilføjelse af en brokkasse/chat/boksering som kandu forhåbentlig snart for implementeret.

Heldigvis er der mange bidrag med høje standard (dine inklusive) der med til at holde nivuaet oppe. Og hvis du faktisk opgiver kandu helt vil det være endnu et godt argument for at teamet bag kandu bør skynde sig at lave en afløbskanal for alt det fnider og fnadder der desvære flyder over alt for ofte og alt for mange steder.

Når du nu har så mange ledige points viser det at du har været her inde ret ofte, så et eller andet godt må kandu trods alt har haft at byde dig, da du er kommet igen og igen. Mon ikke vi ser dig fremover kikke ind engang i mellem for at se om kandu har forbedret sig ?

Hav det rigtig godt så længe,

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 25-01-03 02:46

Ja en fedterøvs smiley og en glorie smiley - det vil jeg bestemt tilføje min liste ( hvis ikke en anden kommerførst )

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 25-01-03 03:11

Tak for understregningen af Technet's og min pointe præcist !

Kommentar
Fra : technet

Dato : 25-01-03 04:32

jeg skal nok svare imorgen men jeg skal lige have noget omprogrammeret ( visual basic "" long horn "")
og jeg har haft en rigtig god fødselsdag og en af kammersjukkerne kom med 2 søde hvide mus og jeg har døbt dem knold og tot den ene sider og kigger på mig nu

Kommentar
Fra : technet

Dato : 25-01-03 04:48

hov hov for dem der ikke ved hvad long horn er
så kig her
http://www.msbetas.net/longhorn/

------------------------------
hvad mangler der ??????????????????
husk alt er jo relativt

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 2160 point
Dato : 25-01-03 10:53

Jeg får bare lyst til at sige at alt på min puter er lovligt og betalt af mig. Ikke fordi jeg tjener mere end andre, men da jeg har en stilling som konsulent inden for told, skat, moms og afgifter er det for mig tvingende nødvendigt at ha' en 100% lovlig puter. Der kommer mange her i vort hus og jeg kan ikke risikere at nogen siger at ham skattekonsulenten bruger ulovligt software. På min arbejdsplads står der sort på hvidt at der må aldrig installeres ulovligt software (fyringsgrund), så jeg kan næsten garantere for at et af Danmarks største firmaer kun bruger det lovlige (Microsoft)
Det var så spørgsmål 3 som jeg tog først

Spørgsmål 2: Ja det har jeg også tit undret mig over. I mange tilfælde behøver man blot at sætte filnavn op på google og et mange sider vælter frem. Hvorfor bruger man points på noget som man let kan finde svar på i en søgemaskine. Jeg ved det ikke, men måske uvidenhed om hvordan man bruger søgemaskiner.

Spørgsmål 1: Folk er generelt meget uvidende om sikkerhed på pc-en. Det interesserer mig meget og i løbet af foråret får jeg nok tilendebragt det værk jeg pt. er i gang med: En hjemmeside om IT-sikkerhed. Jeg tror at langt de fleste først får øjene op for pc-sikkerheden når de ligger inde med vira, en masse spyware og vedvarende hackerangreb. Hvor kunne det ske for mig?

Og så et tillykke med dagen. Jeg håber du bliver her på Kandu, men du kan jo også prøve et medlemsskab på den nye http://yff.dk/hsboard/ Jeg tror den kan udvikle sig til noget der er bedre end Kandu. Kandu er tit nede nu og kan gå hånd i hånd med Eksperten.dk som også er tit nede nu. Hvad sker der???

Godkendelse af svar
Fra : technet

Dato : 28-01-03 01:52

Tak for svaret als.
ja vi te(ch)kniker bliver jo tit spurgt om vi kan lave det sort eller installere cracks på diverse "firma" pcér og der må vi jo også sige nej selvom vi gerne ville hjælpe lille fru hansen .

jeg giver mig så derfor holder jeg mig passiv et stk tid og ser hvad der sker
als > og så kig lige på denne tråd http://www.kandu.dk/dk/spg/10707

-----------------------------------------------------
uffe> jeg kan bare ikke lide point og karakter

men det kunne jo godt være at jeg kommer med en kommentar i ny og næ

Kommentar
Fra : als

Dato : 28-01-03 10:11

Jeg siger så mange tak. Nu har jeg da en fair chance for at være med i konkurrencen. Endnu engang mange tak!