/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
On Acces?
Fra : food_life
Vist : 417 gange
200 point
Dato : 24-01-03 12:48

Jeg får følgende fejl ved opstart af pc (XP):

"NT On Access Scanner Service har fundet en fejl og afslutter"

Hvad betyder det - og hvordan kommer jeg af med den?

MVH

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 24-01-03 23:54

En søgning på "NT On Access Scanner Service" giver nogen eksempler på MCaFee, så hvis du har det installeret bør du opdatere, eller geninstallere.

Er det i forbindelse med opgradering til windows XP ???

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 25-01-03 02:58

Jeg er enig med Uffe.

Dog at det er alle antivirus programmer der lægger en service op ad kernelen, hvor de kontrolere de alle filer hvergang de skal bruges (on-access).

Ditantivirus program har prøvet at læse en fil den ikke har kunne få lov til. Hvis det er en fejl/mangel ved antivirus programet er der sandsynligvis lavet en patch/opgradering dr rette det.

Det kan også være at der er fejl i en af antivirus programmets egne filer, som den altid kontrolere sigselv, før den kører i opstart der gør at den afslutter, for ikke at køre vidre med korupt indehold.

Du må lige nævne hvilken AV program du benytter for at vi kan pæcisere fejlen.

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 25-01-03 03:59

Jeg kører med McaFee

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 25-01-03 04:01

Hvis det er MCaFee - kunne det være i forbindelse med en opdatering af datfilen?

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 25-01-03 09:55

Det er MCaFee der laver fejlen - problemet er bare at selv om jeg har genimstalleret, så får jeg stadig problemet?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-01-03 10:28

tryk f8 under start-vælg:
den sidte kente konfiguation(hvor vindows virkede)
eller safemode er problemmet osse der ?
eller kan du fjerne det,hjælper det ?
hvis ikke skal du nok prøve at bruge systemgendannelse(start-programmer-tilbehør-systemværktøjer)
-kan bagefter fortrydes...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-01-03 09:59

hej igen !
prøv at bruge anti virus før xp bliver indstalleret:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;317321
dvs at hvis du har opgraderet til xp skulle du først have brugt et virus
program,hvis det er det der er fejlen.

>>du kan osse lige indstallere service pack her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;303215<<

ps bruger du et server program.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 26-01-03 10:11

Jeg bruger et serverprogram; men på en anden maskine i netværket - og det har hidtil ikke været et problem. Men jeg vil prøve at installere MCAFEE til netværk! Servicepack er installeret.

MVH

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-01-03 10:40

go ide ...!!
men hvilken server bruger du på den anden maskine.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 26-01-03 10:48

BulletProf 2.15

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-01-03 15:22

fandt ikke noget,men har du sp1 på xp,og andre opdate.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 26-01-03 16:11

Ja, jeg har totalt opdateret!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-01-03 20:15
Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-01-03 20:17

Nej, det er til firewall

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-01-03 20:19

Hvilken mcaffe version bruger du ??

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-01-03 20:25

Prøv at søge på :NT On Access Scanner Service
her:http://support.microsoft.com/
da du sikkert - selv ved best - hvad der er på din computer.
der er 21 artikler på engelsk(husk søg på engelsk)

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 200 point
Dato : 26-01-03 20:37

Jeg kopierer det lige ind her, så det er her til en anden gang:

Error: 'NT On Access Scanner is not Loaded'

Affected Product: VirusScan and VirusScan Professional
Affected Version: 6.0 +

Description

You may experience a variation of one of the following errors:

'NT On-Access Scanner service has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.'
'The NT On-Access Scanner could not be started'
'NT On-Access Scanner is not loaded'
This may be caused by the presence of PC-Cillin, a 3rd party vendor.

Solution

Uninstalling PC-Cillin resolves this problem.

Non-XP users:

Click on Start, point to settings, select Control Panel.
Double click on Add/Remove Programs.
Locate PC-Cillin and double click on it to remove it.
XP users:

Click on Start, point to Control Panel.
Click on PC-Cillin to highlight it.
Choose Remove to uninstall.
Reboot your computer for the changes to take effect.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 26-01-03 21:21

Hvad er PC-Cillin?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-01-03 21:28

Det er noget andet antivirus, det er ikke sikkert det er den, men har du haft andet installeret som du ikke har fået fjernet ordentligt ???

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-01-03 21:31

jeg har haft et bundkort hvor det var på den cd der fyldte med til det.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 26-01-03 21:47

nej det er meget mystisk for det har jo virket fint over 1 år - og så pludselig ...?

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 27-01-03 11:46

PC-Cillin findes ikke på min maskine!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 27-01-03 12:04

Food_life...
Du må ind og kigge i tilføj/fjern programmer, der er sikkert noget andet som blokerer

Ellers må du fjerne det igen, og bruge et program til at rydde op med !!!

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 27-01-03 12:08

Jeg ved ikke hvad jeg skal fjerne - har gennemsøgt registreringsdatabasen for eventuelle rester; men ikke fundet noget. Har nu installeret Norton's antivirus uden problemer, så godt så langt; men det vil nu være rart at finde den anden årsag!

MVH

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 27-01-03 12:34

Du får vel ikke stadig meddelelsen efter du har installeret Norton ????

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 27-01-03 12:38

Nej - det gør jeg ikke - så problemet må hænge sammen med MCaFee!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 27-01-03 13:16

OK, men så er de vel ikke mere at komme efter ??

Vi kan jo så kun konstatere at det var McAfee der var den skyldige, hvad der var årsagen kan jo så kun stå uforklaret. Om det er et program eller en nøgle i registreringsdatabasen kan vi jo så ikke finde ud af når vi ikke kan afprøve.

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 27-01-03 13:23

Tak for svaret Uffe29. Selvom jeg valgte en anden løsning, skal du have tak for interessen!

MVH

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 27-01-03 13:59

Det var så lidt