/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
en sang fra Radio Luxemborg
Fra : thoustrup
Vist : 595 gange
300 point
Dato : 24-06-07 00:21

Jeg optog en sang fra radioen i slut halvfjerserne, jeg ikke kan få nogen til at fortælle mig hvem det er der synger, ingen har nogen siden hør sangen før.
Nu med den morderne teknik, har jeg fået sangen ind på min computer, og også på min mobil, som ringetone, og det siger sig selv, da sangen (sikkert) hedder TELEPHONE BABY, det synger han da meget i sangen.
Den går i en Rocka billy boogy rytme, lidt hen efter 1 o'clock, 2 a'clock med Bill Hailly.
jeg vil gerne sende sangen pr mail, til evt nogen der vil prøve at hører den, men kan man bare vedhæfte sangen til mailen. ligesom et billede. hvilken format skal sangen være i?

Jeres mailadresse kan i skrive fra min hjemmeside, onder kontakt.
www.123hjemmeside.dk/thoustrup

mvh thoustrup

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 24-06-07 01:04

En simpel google-søgning gave formentlig det ønskede resultat:

http://www.rockabillyeurope.com/lyrics4/t0181.htm

Det kunne sagtens være Johnny Otis med netop "Telephone baby"... Så kan du jo sammenligne lyrikken med sangen du har og se, om det ikke skulle være den rigtige sang

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-06-07 01:26

Sangen kan bare vedhæftes til udgående mail, men mange har en begrænsning på størrelsen af deres postkasse, så det havde være smartest at du uploadede den på en server, så alle kunne hente den, når de fik linket fra dig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 24-06-07 10:19

jeg har fundet den melodi der er sunget af Johnny Otis, men det er ikke den, teksten i "MIN" sang lyder i omkvædet ca. sådan:
Telephone baby, (sangeren), didiwap didiwap (kor) osv.
sådan lyder næsten hele sangen, selvfølgelige med anden tekst nå sangeren synger, men koret falder ind efter hver linie, med didiwap didiwap.
jeg tænker tit på Showaddywaddy (eller hvordan det nu staves) når jeg hører sangen.

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 300 point
Dato : 24-06-07 10:34

Så skulle den gerne være rigtig denne gang:

Jeg har fundet et gammelt rockabilly nummer med en sanger der hedder Werly Fairburn, og det er ganske rigtigt lige som du beskriver det ift. koret. Nummeret hedder sørme også "Telephone baby", og du kan evt. læse lidt om ham her - har desværre ikke kunne finde hverken lyrik eller lydbid, men jeg er altså sikker i min sag denne gang:

http://www.rockabillyhall.com/WerlyFairburn1.html

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 24-06-07 11:06

Mange tak til alle, nu kender jeg den originale version med Werly Fairburn, jeg fandt et sted hvor jeg kunne høre et uddrag af sangen, men min version var så nok en nyere version.
Men det vigtigste for mig er nu at jeg ved at det ikke bare er en lille amatør gruppe der har lavet sangen, så nu har jeg noget at gå videre med.

tak

thoustrup

Godkendelse af svar
Fra : thoustrup

Dato : 24-06-07 11:07

Tak for svaret Kazistuta.