/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
ang. skærmkanter
Fra : crayzee
Vist : 1154 gange
50 point
Dato : 23-06-07 23:10

hey . mig og nogle venner er ved og købe en vw lt 31 fra 77(autocamper) som vi vil lave til en "drengerøvsbus" men der er bare meget rust i skærmkanterne, kan man lave dem ved og folde noget hønsenet ligesom skærmkanterne og så noget glasfiber udover og slibe til og sådan ?
Vi vil helst gøre det lidt billigt

Hilsen

Morten

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 60 point
Dato : 23-06-07 23:19

Skærmkanter er ikke bærende eller medbærende så det må man godt.
Der skal renses godt (slibes) så glasfibermassen får en god vedhæftning.
Men det er jo et udsat sted, så det er ikke sikkert at det holder så længe.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-06-07 01:02

Hønsenet, er nok ikke lige det som er mest velegnet.
Glasfiber er jo stærk i sig selv, og hvis det får ordentlig ved på de bedste flader, kan alt bygges op med det.
Men er der meget der mangler, skulle i nok overveje at købe færdige skærmkanter, som punkthæftes til sundt materiale.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-06-07 17:20

Den glasfibe reparationsmasse du kan købe hos reservedelsforhandlere er fremstillet af korte fibre,
så en forstærkning er tilrådeligt enten med metal eller glasfibermåtter.

Godkendelse af svar
Fra : crayzee

Dato : 04-07-07 16:23

Tak for svaret e.c.