/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs router Cisco systems
Fra : mubbur
Vist : 619 gange
100 point
Dato : 23-06-07 21:27

Hej der ude er der nogen sok kan hjælpe meg lidt her,jeg er ombord på en rejetrawler som ligger på Grønland og vi har loge fået et nyt system ombord som heder Sevsat ,kan ses på www.sevsat.no
et nyt bredbånd for skibe, men det som er problemet er at vi skal til at lave et trådløst netværk og har fået en router ombord som heder Cisco Aironet 1100 systems ,og der står at vi skal gøre i et lille hæfte som er med, der er ingen cd med, men vi kan ikke finde ip adr på systemet eller routeren i den pc ,skal det være det førte pc vi bruger eller er det lige meget hvad for en vi bruger .vi har flere pc som er på et stort netvært ombord og derfra er der en router i alle rum som der er en pc, så er der en som har lidt kendskab til denne slags routere send lige nogle linjer
på forhånd tak
Hilsen Óli

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 23-06-07 21:47

Hej igen glemte lige det nr som ip adr skulle have for routeren så den kommer lige her 172.17.255.115 ,men har prøvet den men kommer ikke ind i routeren
Hilsen Óli

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-07 21:53

Routere plejer at have
http://192.168.1.1
http://192.168.0.1
http://192.168.1.0
Der er også nogle andre adresser
Jeg vil prøve at finde spørgsmålet om en cisco

Internet...........uplink/router\lan.......comp.
Du bør altid indstille routeren via kabelforbindelse.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-07 22:17

Men der må stå en adresse til routeren et sted i vejledningen.
Der skal også stå om adgangen til routeren:
Bruger =admin (som regel)
Passw = admin eller ingenting

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-06-07 23:30

Citat
......... vi har flere pc som er på et stort netvært ombord og derfra er der en router i alle rum som der er en pc

Normalt har man kun en enkelt router i et lokalt netværk, som på WAN siden er koblet op imod det globale internet.
På LAN siden, er så koblet alle de enheder der skal bruge det lokale netværk. - Hvis der ikke er porte nok, sætter man blot en fordelerdåse på, i form af en eller flere switche, der alle administreres af routerens fordelingssystem.
Inden for det adresse område som routeren administrere fordelingen, vil den selv bruge den laveste adresse til GATWAY, som er adgangen ud af det lokale netværk. Det kunne være 192.168.1.1 og alle de andre adressenumre i den fjerde angivelse (2-255) er dem der bruges til de lokale enheder.
Måske køre netværket med faste adresser (statisk), eller måske køre det med tildelte adresser (dynamisk = DHCP).
Men det er jo kun et gæt, da du ikke har skrevet noget om dette!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-07 23:39

Severino - jeg gættede på at det nok er switche som sidder og fordeler.
Med mindre der også er noget IP telefon i hvert rum.
Men det kan jo også være nogle AccessPoint i rummene.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-06-07 23:55

Ja e.c det kan du have ret i, det er sikkert access-points, for sådanne en rejeskude, er nok lavet at jern, så der vil være en begrænset dækning.
Men hvis man nu alligevel skal trække kabler frem til disse access-point; hvorfor så ikke det sidste stykke til PC'erne (for de flestes vedkommende). - Men det må der jo være en god grund til!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-07 23:58

Der kan jo stikkes pinde (antenner) ud af vinduet.
Og det er vist et helt specielt anlæg de har.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 24-06-07 00:02

Pinde ud af vinduet (en pind i øjet (koøjet))
Nåh ja, man kan jo trække dem ind, når det blæser op til storm, så står hele manskabet alligevel i kø ved toilettet!

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 24-06-07 00:19

Hej severino
Tak for svarene vi ser på sagen jeg kommer tilbage med en melding ,det er nu ikke så smart med åbne koøjer ja her er masser af jern med det skulle ikke gøre noget der hvor vi skal sette den op så der skulle være dækning nok,som sagt kommer igen det kan tage lidt tid vi er so 4 timer bar jer dernede god weekend
Hilsen Óli

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 26-06-07 05:00

Hej severino og e.c
Ja jeg kom ikke videre har snakket med vores it afdeling i Nuuk og vi kan nok ikke gøre noget før vi ankommer Nuuk og og vi kommer ikke til Nuuk før den 02 aug så vi må bare leve med det som det er ,ellers fungerer det fint ude til søs dether lidt langsomt ,men vi har jo tiden for os her så det går nok .
Hilsen Óli

Godkendelse af svar
Fra : mubbur

Dato : 26-06-07 05:03

Tak for svaret severino.
Jeg kommer tilbage med en svar, hvis jeg er ombord når it kommer i Nuuk så du kan ,få lidt info om det hele
Óli