/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
ikke starte når den er varm
Fra : jenssj
Vist : 3103 gange
55 point
Dato : 23-01-03 19:09

Jeg har en scooter 45 (sym jet 50) Den vil ikke starte når den er varm,
Når jeg endelig har fået liv i den er der ikke nogle problemer med at starte,
Jeg har skiftet alt der kan skiftes.

Hilsen Jenssj

Kommentar
Fra : jenssj

Dato : 25-01-03 17:03

Tak for svaret.
Min luftskrue er næsten skruet helt ind.
Det som er mærkelig er at når den er varm og jeg har tanket ca 5 minutter efter kan den ikke starte. når jeg har bøvlet i meget lang tid og endelig har fået den startet kan jeg stoppe den igen derefter er der ingen problemer med start før næste gang den er blevet varm.

Hilsen Jens

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 26-01-03 14:42

Det er netop derfor at det hjælper at indstille luftskruen. En kold motor kræver mere luft end en varm.

/Thomas

Kommentar
Fra : jenssj

Dato : 26-01-03 20:23

Hej Thomas

Hvis jeg stiller på luftskrugen kan den ikke gå i tomgang.Tomgangskugen kan jeg stille på enten går den meget høj elle den går istå.
Det er en meget mærkelig knallert.
Tak for svar

Hilsen Jens

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 26-01-03 21:05

Husker du at indstille luft/tomgang mens motoren er varm ?

/Thomas

Kommentar
Fra : jenssj

Dato : 27-01-03 17:50

ja

hilsen jens

Kommentar
Fra : benjamin18

Dato : 29-01-03 18:11

det kan være din chooker går ind over at den ikke åbner helt det kan være chokeren er på jo vis den ikke kan starte når den er varm

Kommentar
Fra : jenssj

Dato : 29-01-03 23:01

Jeg tror ikke at det er min choker da jeg har undersøgt den og fundet at den er i orden
Muglivis kan det værer min nåle ventil i min karburater men jeg har ikke forstand på sådanne en. ved ikke hvordan jeg skal undersøge den. Jeg har læst at den skal have et svømmenevu på 8mm?????

Hilsen Jens

Accepteret svar
Fra : trumpf9700

Modtaget 55 point
Dato : 12-02-03 00:46

Hejsa

Jeg har selv haft de samme problemer med en Sym Jet 50 (EU Scooter 45) Og i mit tilfælde hjalp det da jeg fik skiftet min membran i scooteren.. Men det bedste råd jeg inu kan give dig er at komme af med sym jet 50 da den er temmelig svær at få reservedele til.. Jeg står selv i det problem nu hvor jeg mangle reservedele , til min sym jet 50 og de få forhandlere der er i danmark , så er det svært at få degængse reservedele , da de ikke har dem liggende på lager og først skal bestilles hjem.. men nogle af PGO`s reservedele , kan nu osse bruges til en sym jet 50..

Håber du kan give mig nogle gode råd over hvor jeg kan finde nogel billige reservedele til min Sym jet 50

Mvh

Trumpf9700

Ps.. Du er altid velkommen til at skrive på min email. Turn2me@mail.dk

Kommentar
Fra : japforce

Dato : 08-06-03 11:57

Hej
Jeg har en DERBI Vamos 45 scooter, som er utrolig svær at starte. Jeg har prøvet det meste, nyt stempel, checket
vacuum alle steder (med vacuummeter) ,indstillet luftskrue/tomgangsskrue mv.
Den eneste måde jeg kan få den igang på er, at bruge en venstre kørende boremaskine med en 17mm top direkte på
kickstarter-møtrikken. Med ca. 1000rpm går den igang, og kører OK.
MVH: Jan