/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
For smal billede på skærmen
Fra : im
Vist : 2118 gange
20 point
Dato : 23-01-03 15:31

Min computer er blevet ”lidt lang” i hovedet.
Hvordan får jeg min computer til at bruge hele skærmen, altså helt ud i siderne? Der mangler et stykke i begge sider, så alt på skærmen bliver klemt i bredden. F.eks. alle personer bliver meget lange og slanke, men de bliver til gengæld også lange i hovedet, og det er ikke så kønt. Det har noget at gøre med at jeg brugte tv-out på grafikkortet.
Ved opløsningen, 1024*768, kan billedet lige nøjagtig blive bredt nok til at udfylde skærmen, men hvis opløsningen skiftes til 800*600 er billedet ikke bredt nok til at udfylde hele skærmens bredde. Heller ikke når skærmen er sat til at strække billedet til de maksimale 100%.
Ved opstart er billedet også smalt, dvs. også når bios-menuen vises, og problemet er det samme i både Windows 98 og Windows 2000.
Jeg er ikke så klog på computer, så jeg håber at få lidt hjælp fra nogen.

AMD Athlon 700MHz med 256 MB RAM
Windows 2000 og Windows 98
Grafikkort: WinFast Geforce 256
17“ KFC Skærm

Kommentar
Fra : xou

Dato : 23-01-03 19:09

er der en højtaler ved siden af din skærm,eller noget med maronet(stavet forkert,men det er for et kompas til at virke +-)

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 24-01-03 00:41

Indstil det på skærmen!!! ved brug af knapperne der på... nogle grafikkort, gider ikke vise samme format under flere forskellige opløsninger!!!

Mvh. dr_scooter

Accepteret svar
Fra : luffe10

Modtaget 20 point
Dato : 25-01-03 02:46

Det der muligvis er sket er din skærm har taget skade, fordi du stillet på nogle hz.
Jeg ved hvad jeg taler om for jeg har gjort det samme, det var det samme problem.
Jeg ved ikke om det kan lave eller det koster en ny skærm.

venlig hilsen

Lars

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-01-03 10:24

prøv først med et andet grafikkort ...gerne ældre...

Godkendelse af svar
Fra : im

Dato : 08-02-03 09:41

Tak for svaret luffe10.

Kommentar
Fra : im

Dato : 08-02-03 09:48

Jeg prøvede at sætte en anden computter til min skærm. Den viste også at billedet var for smalt. Det vil så nok sige, at skærmen er ødelagt på en eller anden måde. Med venlig hilsen im.