/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
[Fejlnummer: 0x800A1391]
Fra : Mike_Wazoski
Vist : 719 gange
100 point
Dato : 23-06-07 00:40

Jeg får følgende fejlmeddelse, når jeg ønsker at køre windows update - [Fejlnummer: 0x800A1391]. Hvem kan hjælpe mig med at løse det problem?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-06-07 00:47

Dette kan du finde på Microsoft support
http://support.microsoft.com/kb/836961/en-us

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-06-07 06:54
Kommentar
Fra : Mike_Wazoski

Dato : 23-06-07 11:37

Jeg har anvendt rådet fra Microsoft support og det hjælper ikke, da jeg stadig får den samme fejlmeddelse!

Og det er ikke muligt at kører programmet : "Fix windows Update" fra Kør Dial-A-Fix", for når jeg skal til at downloade programmet, så får jeg følgende meddelse i et nyt vindue "This object has been blocked".

Desuden er det heller ikke muligt at åbne pdf-filer på internettet, så får jeg også meddelse om "This object has been blocked" og det uklart, hvordan jeg kan "unblocke" min internet browser.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 23-06-07 11:51

Har du en firewall installeret?

Kommentar
Fra : Mike_Wazoski

Dato : 23-06-07 12:04

Ja, jeg har Zone Alarm som firewall og anti-virus program!

Problemet er opstået for et par dage siden, vist nok efter programmet "system mechanic" blev kørt for at gøre computeren hurtigere og mere effektiv.

Det er ikke muligt at downloade "Adobe Flash Player" så får jeg også fejmeddelsen "This object has been blocked".

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-07 12:58

prøv at se om denne opdatering kan rette problemet - husk at genstarte

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=392C2F1B-AA24-48E5-8D5B-EA56341DB936

du kan hente dial-a-fic direkte her: http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Kommentar
Fra : Mike_Wazoski

Dato : 23-06-07 13:57

Hi Miritdk!

Jeg har prøvet begge muligheder - men der sker det samme i begge tilfælde. Beskeden "This object has been blocked" dukker op i stedet for at download processen går i gang.

På en eller anden måde forhindre internet browseren at "skadelige" programmer hentes så som pdf-filer, windows up-date etc.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-07 15:22

Citat
På en eller anden måde forhindre internet browseren at "skadelige" programmer hentes så som pdf-filer, windows up-date etc.
... kunne være det som omtalt er dine sikkerhedsprogrammer - dem kan du lukke ned (exit) mens du forsøger at downloade (anbefales faktisk til bla update)

det din pc opfatter som skadeligt er ikke altid korrekt - og dial-a-fix er i hvertfald ikke skadelig

prøv lige først at gå herind http://secunia.com/software_inspector/

- klik start now - og derpå - prik i "Enable thorough system inspection." og klik start - vent til der er scannet færdigt (der kommer en popupbesked) og se om du kan få lidt oplysninger der.

(hvad med java ???)

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 24-06-07 10:59

Jeg fandt et indlæg i Microsofts nyhedsgrupper. Andre har løst problemet ved at tillade "mobile code" i Zone Alarm. Jeg smider lige et link til indlægget.

http://www.microsoft.com/communities/newsgroups/list/en-us/default.aspx?dg=microsoft.public.windowsupdate&tid=e8dfba8e-78c4-44bf-9eb4-bbee7a83b6ac&m=1&p=1

Kommentar
Fra : Mike_Wazoski

Dato : 24-06-07 14:19

Tak for svaret Monneypenny!

Nu kan jeg kører windows up-date.

Det er dog stadig ikke muligt at indlæse pdf-filer fra internettet - da jeg får fejlmeddelsen "This object has been blocked".

Accepteret svar
Fra : Moneypenny

Modtaget 100 point
Dato : 24-06-07 15:44

Problemet ligger åbenbart udelukkende i Zone Alarm. Der er også et forslag her:

http://forums.zonealarm.com/zonelabs/board/message?board.id=AllAboutPorts&message.id=8562

Alternativet er at finde en ny firewall.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-06-07 21:41

Du må bare gennemgå dine Zonalarm indstillinger, indtil det det virker. Der er også nogle "advanced" indstillinger, du lige bør tjekke.

Zonealarm er en fin firewall, men den kan altså være lidt for "overbeskyttende"

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-06-07 21:47

Programmer som "System Mechanich" kan mange gange gøre mere skade end gavn. CCleaner tager det værste, uden at amputere maskinen http://www.ccleaner.com/download/builds.aspx (Basic versionen). Jeg har brugt den i årevis uden problemer, og har aldrig haft brug for backuppen.

Godkendelse af svar
Fra : Mike_Wazoski

Dato : 26-06-07 14:09

Tak for svaret Moneypenny.