/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows xp fejl
Fra : legind
Vist : 781 gange
200 point
Dato : 22-06-07 20:57

jeg sidder med en bærbar comp som ikke kan starte den skriver at en fil mangler eller er beskadiget
og at man kan trykke r for at reparere men intet ligesom sker jeg har orginal disken til at gendanne men personen som ejer denne comp vil gerne gemme sine data hvad kan jeg gøre

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 210 point
Dato : 22-06-07 21:35

Denne CD som kan hentes på nettet kan muligvis hente data.
http://www.kandu.dk/Spg104389.aspx

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-06-07 21:37

tryk r og derefter enrer!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-06-07 21:39

Du kan nok ikke komme ind på kontrolpanel? Derefter systemgendannelse.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-06-07 22:07

Citat
kan trykke r for at reparere men intet ligesom sker

Når du klikker PÅ = R
Kommer der en/ et DOS skærm.
Kan det tage et par minutter, før den vil snakke med dig.

Der skal du klikke på ENTER tasten.
Klik DK tastatur
Log ind på C:/ = LIG MED 1 ___eller hvilken partition du har.
Kræver måske kodeord / admin, så husk.
Skriv HELP og der kommer masser af muligheder FREM.

Kommentar
Fra : legind

Dato : 22-06-07 22:12

den fil der mangler hedder vga850.fon
til valde nej kommer ikke så langt jeg kommer kun til opstart i ja hvad hedder det dos eller noget

e.c. kan jeg rette problemer med denne software den har ikke brænder men jeg har en flytbar disk altså harddisk

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-06-07 22:12

Citat
personen som ejer denne comp vil gerne gemme sine data hvad kan jeg gøre

Laver en ny install/ hvor du deler din NUVÆRENDE disk.
Altså når du laver en NY installation, med din ORIGINALE CD

MULIGHEDEN burde dukke op, når du klikker INSTALL.
Så kan du altid redde gammel data.

Kommentar
Fra : legind

Dato : 22-06-07 22:16

DISKEN det virker ikke det samme dukker op

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-07 22:28

Hvis det varer for længe inden du hører fra e.c , ja Ubuntu er en Linux styresystem, som kan køre live fra cd skuffen, og kan når den kører, se inden i Windows mapperne i den Windows som ikke kan starte, du kan gå på nettet og overføre online, du kan brænde Windows filerne fra Ubuntu eller overføre dem til et usb drev, der er flere Linux distroer som kan det, men Ubuntu er så dejlig nem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-07 22:29

Og så har jeg en teori om, at det burde kunne lade sig gøre, at reparere Windows fra Ubuntu live, men den er ikke afprøvet endnu

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-06-07 22:41

Ubuntu kører i computerens ram og skal ikke installeres.
Den kan flytte filer fra harddisk til harddisk (som regel også fra ekstern harddisk
Her kan du få den tilsendt hvis du har lidt tålmodighed.
https://shipit.ubuntu.com/
Men ellers fylder den en hel CD på 697 MB

Jeg er spændt på om O.V.N. har fundet en metode til at reparere windows fra den ubuntu.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-07 22:46

Jow jeg har fundet metoden, venter kun på chancen til at afprøve, har ikke lige lyst til smadre en ini fil på min egen computer

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-06-07 22:49

Ok så kan jeg prøve på en af mine harddiske
Jeg lægger så lige en XP ind.................................og hva' så

Altså det bliver ikke i dag.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 22-06-07 23:48

hvilken fil er det som mangler ?
det er nok en af disse:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19
hvis det er, så er løsningen meget simpel

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-06-07 00:44

FIL_______
han kan ikke starte = NOGET OP-

Dette er IKKE MIG___

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 23-06-07 00:56

se bort fra min tidligere kommentar (havde overset et indlæg)
Den normale løsning burde være dette:
1: Boot op på XP CD'en
2: Vælg "R" Repair på det første billede
3: Log in på den defekte XP partion, i de fleste tilfælde "C:\Windows"
4: Skriv nu kommandoen: copy vga850.fon c:\windows\fonts
5: Genstart computeren

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-06-07 04:41

Aoibhi Pence <aoirrarencees@hotmail.com>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-06-07 04:42

Godkendelse af svar
Fra : legind

Dato : 24-06-07 14:08

Tak for svaret e.c.det kunne dog ikke hente de gamle data i programmet men fik hul igennem og med programmet get data back http://www.runtime.org/gdb.htm har jeg fået de gamle dokumenter og filer frem

Kommentar
Fra : e.c