/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vend kameraklip hori/vert
Fra : hansilei
Vist : 522 gange
50 point
Dato : 22-06-07 13:06

Jeg har fået optaget et kameraklip på "den forkerte led" og har før kunnet
få det vendt rigtigt, men har glemt hvordan man gør.
- jeg mener det var i Qucktime....

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 22-06-07 14:06

Qucktime kender jeg ikke, men det kan de fleste billedprogrammer gøre. Er det .jpg? Irfan View (Freeware) kalder det vist 'Loss-less rotation'. Win XP (Vælg visning=store ikoner) har i højreklik en 'Rotér med uret' .. eller mod uret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-07 14:18

det kan såmænd gøres i ms paint uden at have andre programmer til det - hent billedet ind - brug funktionen under billeder - spejlvend/roter - stort set det samme på andre programmer

Kommentar
Fra : hansilei

Dato : 22-06-07 14:36

Det hedder selvfølgelig "Quicktime"
Filmen ligger i avi - format, jeg tror det måske handler om at "lægge fremviseren ned"

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 50 point
Dato : 22-06-07 15:03

Jo - her er en løsning, som du sikkert allerede har. Det er jo en god ting at forklare lidt før man spørger. Er du hunkøn? Min kone forstår ikke hvorfor jeg ikke kender de tanker der ligger forud ofr hendes spørgsmål.

Nå - svaret:
Window movie maker (medfølger i al fald M$ Windoze XP) ver 2.1
Træk klippet til storyboard, højreklik og vælg videoeffekts og rotate 90 (eller rotate 270)

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 22-06-07 15:05

PS - ovenstående er fra en engelsksproget version. Har du problemer, så bed om at få det oversat.

Godkendelse af svar
Fra : hansilei

Dato : 22-06-07 18:55

Jeg er meget glad for kvinder, måske derfor. Tak for svaret Henrik - det virker i hvertfald