/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
fjerne mange links på én gang
Fra : rosekamp
Vist : 2090 gange
100 point
Dato : 22-06-07 08:09

Jeg skal tit bruge nogle tekster fra f.eks. wikipedia og de er næsten altid fuld af hyperlinks. Hvordan fjerner jeg mange på én gang i f.eks. Word eller Frontpage? Kan man overhovedet det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-07 08:22

Wikipedia ..og fjerne links ..hvad har det med hinanden at gøre?

Kan du ikke uddybe dit spørgmål en smule?

Mener du hvorledes man ændrer/fjerner alle link i en menu på alle sider ..eller hvad?

I Word og Frontpage har du funktionen Søg og erstat... er det dét du mener?

Hvis man vil ændre en 'ting' på alle sider på et site, så benytter man include filer. (Kaldes også externe filer). Ret i include filen og alle de steder hvor den er inkluderet vil blive ændret. Include filer kan laves med Javascript eller CGI som Perl, PHP eller ASP.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 22-06-07 10:58

Jamen så prøver jeg da lige at uddybe lidt. Jeg kopiere tit nogle tekster fra f.eks. wikipedia og indsætter teksten i word ell. frontpage fordi jeg skal bruge den i anden sammenhæng. Teksten er som regel fuld af links og det er dem jeg gerne vil have fjernet på en nem måde så jeg ikke skal højreklikke på allesammen for at fjerne dem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-07 11:03

Nåeh... nu tror jeg at jeg forstår.

Hvordan fjernes alle links på een gang fra et Word dokument?

Der findes nok andre metoder, men det program skulle kunne lave 'tiricket':

http://www.programurl.com/ms-word-remove-hyperlinks-software.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sion

Dato : 22-06-07 11:04

Det nemmeste er nok at vælge "Bevar kun tekst", når du indsætter den kopierede tekst. Herved fjernes både links og skrifttyper.
Det gøres ved at klikke på det lille ikon, der kommer frem i bunden af den tekst, du indsætter.

Jeg kan ikke finde nogen funktion til at slette alle links i en markeret tekst. Det er nok også det, du selv har tænkt på...

Simon

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-07 11:05

HOV... lidt skudder mudder. Rettelse:

..men dette program skulle kunne lave 'tricket'

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 22-06-07 11:08

Du skal bare sætte dit dokument op til IKKE at lave hyperlinks....

1)
Funktioner - Indstillinger for Autokorrektur - fanebladet "Autoformat" - fjern hak i "Internet- og netværksstier med hyperlinks"

OG:

2) Funktioner - Indstillinger for Autokorrektur - fanebladet "Autoformat under skrivning" - fjern hak i "Internet- og netværksstier med hyperlinks"

Så dannes der ikke hyperlink når du tatser/indsætter en tekst.

Hvis du tilmed indsætter vha. "Redigér" -> "Indsæt speciel" og vælger "Ikke-formateret tekst" så indsættes teksten helt uden den formatering den oprindeligt havde (indrykning, skriftstørrelser osv.)

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 22-06-07 11:38

Citat
Du skal bare sætte dit dokument op til IKKE at lave hyperlinks....

1)
Funktioner - Indstillinger for Autokorrektur - fanebladet "Autoformat" - fjern hak i "Internet- og netværksstier med hyperlinks"

OG:

2) Funktioner - Indstillinger for Autokorrektur - fanebladet "Autoformat under skrivning" - fjern hak i "Internet- og netværksstier med hyperlinks"

Så dannes der ikke hyperlink når du tatser/indsætter en tekst.
Det var også det første jeg prøvede men det funker ikke når det er en tekst man kopierer ind i dokumentet.

Citat
Hvis du tilmed indsætter vha. "Redigér" -> "Indsæt speciel" og vælger "Ikke-formateret tekst" så indsættes teksten helt uden den formatering den oprindeligt havde (indrykning, skriftstørrelser osv.)
Dette fungere til gengæld perfekt - tak.

Det program der blev omtalt skal man betale for.