/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IE6.0 _ .jpg ændres til .jpe
Fra : catbody
Vist : 522 gange
100 point
Dato : 23-01-03 13:12

Nu har IE 6.o fundet på, at når jeg højreklikker på et .jpg billede for at save det, så saves det ikke som en jpg, men som en jpe.
Selv om det måske ikke er et decideret WinXP spørgsmål, har jeg oplevet det samme ved import af websted til FP2000 fra extern server.
Hvad kan det skyldes??
Jeg har kørt en diskoprydning og det hjalp ikke. Der er ingen hardwarekonflikter eller løse forbindelser. Filassociationer er også ok.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 23-01-03 13:18

Hej Catbody
Prøv at Kikke på det her links,og se om der ikke er noget du kan bruge
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;260650
MVH Brian

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-01-03 13:20

Højreklik på banneret her på siden ---> vælg "gem billede som" ---> ved filnavn skriver du "banner.jpg" (husk at medtage de 2 "") ---> tryk på gem

Derefter Højreklikker du igen på banneret her på siden, og så skulle det gerne have ændret sig

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-01-03 13:24

Ved at bruge de 2 "" tvinger man den til at gemme som jpg og dermed lærer explorer jpg at kende igen......kom ikke og sig at computere ikke kan lære

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-01-03 13:31

Hej Catbody,

umiddelbart ka' det skyldes at den vil gemme dit *.jpg billede som *.jpeg, og da windows ikke altid er lige meget for lange filnavne på over 3 bogstaver, cutter den den G'et af...

at den har extensionen *.jpe burde reelt set ikke være det store problem da det også sku' være en anerkendt extension af JPEG billeder ifølge denne her side... "The JPEG file format"... -->
http://www.prepressure.com/formats/jpeg/fileformat.htm

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : catbody

Dato : 23-01-03 13:45

Tak for hjælpen til alle sammen.
Da Brian kom først får han pointene (da vi jo desværre stadig ikke kan dele).
Jeg har kigget på alle 3 forslag og de ser alle ud til at løse problemet.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 23-01-03 13:49

En lille sidste kommentar fra mig:
Det var ikke et problem at Win. insisterede på endelsen .jpe, det irriterede mig bare, da jeg er vant til (vanedyr) enten jpg eller jpeg selv om de alle er det samme i den sidste ende.

Takker og bukker igen (og håber ikke jeg får noget af det )

HC / Catbody