/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Fleksjob
Fra : mulleni
Vist : 768 gange
250 point
Dato : 21-06-07 19:35

Spørger lige af nysgerrighed!!

Hvis man bliver ansat i et flexjob på 22,5 timer. med en løn på 19000 kr.
Hvor meget kr/øre får arbejdsgiver refunderet af kommunen..

MVH
Mulleni

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 21-06-07 19:52

Det kommer an på hvad overenskomsten på området er samt hvad den pågældendes erhvervsevne er.

Arbejdsgiver kan godt vælge at aflønne udover mindstelønnen på området men vil ikke få dette refunderet.

Hvis erhvervsevnen skønnes nedsat med 1/3 ja så er det 1/3 af lønnen der vil blive refunderet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-06-07 19:59

Citat
Aftalen betyder for virksomheden

Virksomheden udbetaler løn til medarbejderen i fleksjob og modtager refusion på 1/2 eller 2/3 af den mindste overenskomstmæssige løn på det pågældende område, afhængigt af medarbejderens arbejdsevne - dog maks 395.000 kr. (2006 niveau). Løntilskuddet beregnes med tillæg for udgifter til arbejdsgiverbidrag til ATP samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag
Arbejdsgiveren får refunderet sygedagpenge allerede fra 1. sygedag
Aftalen følges op og justeres i samarbejde med kommunen

http://www.via2000.dk/sw17705.asp

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 21-06-07 20:01

Arbejdsevnen er ikke vurderet altså tab, man er blevet visiteret til et vist antal timer!

Det er inden for et område som ikke har overenskomst...

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 21-06-07 20:10

Jo din erhvervsevne er vurderet ellers kan du ikke tilkendes fleksjob.

Hvad angår overenskomst ja så tager man et sammenligneligt arbejde som er overenskomst dækket.

Du er ikke visiteret til et bestemt antal timer men der er indgået en aftale som beskriver hvad og hvormeget du skal lave.

Hvis du før du blev syg var på fuld tid og stadig ønsker det selv om du ikke magter det ja så vurdere man hvor meget du magter og kommer så frem til at 22,5 time er det der svarer til fuld tid for dig og det er så det du får en normal løn for naturligvis med de skånehensyn du har behov for

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 21-06-07 20:12

Det eneste der er skånehensyn er tiden... Ellers hvis man kalder kontorjob, indenfor regnskab, at jeg skal have hæve/sænkebord.. Men det har alle kontorjob jo næsten i dag.

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 260 point
Dato : 21-06-07 20:16

Læs her :

http://www.dch.dk/publ/fleksjob/clean.htm

alle dine spørgsmål er fint beskrevet her

VH

Godkendelse af svar
Fra : mulleni

Dato : 21-06-07 20:19

Tak for svaret Thomas.Haugaard.